Jak mówią przedstawiciele CSX Corporation, technologia LNG może zrewolucjonizować transport kolejowy, podobnie jak upowszechnienie w latach 50. XX w. lokomotyw spalinowych, które zastąpiły powszechnie używane parowozy.
Bardzo istotną dla Amerykanów zaletą stosowania technologii wykorzystującej gaz ziemny jest wspieranie niezależności energetycznej USA. Jako zalety LNG wymienia się także większy zasięg lokomotywy zasilanej gazem skroplonym.
GE testuje niskociśnieniową technologię zasilania silników kolejowych gazem ziemnym (NextFuel) od wiosny 2013 r., ściśle współpracując z CSX Corporation i innymi partnerami. Badania w normalnych warunkach eksploatacji rozpoczną się w 2014 r.
Opracowane przez GE (General Electric) zestawy NextFuel służą do adaptacji do zasilania gazowego silników Diesla stosowanych w lokomotywach GE Evolution. Zestawy służą do jednoczesnego zasilania silników olejem napędowym i paliwem gazem. W ten sposób można zastąpić do 80% dawki paliwa gazem ziemnym. Zastosowanie zestawu nie wyklucza pracy silnika jak klasycznego diesla, ze 100% udziałem oleju napędowego.
Zastosowanie zestawów GE NextFuel pozwala ograniczyć emisję szkodliwych składników spalin i zmniejszyć koszty związane z paliwem (o 50%), nie ograniczając wydajności silników i zasięgu lokomotyw.
Lokomotywa GE serii Evolution wyposażona w zestaw NextFuel spełnia wymagania emisyjne zgodne z amerykańską normą Tier 3.