Zrealizowana pod koniec sierpnia 2015 r. dostawa to część większego planu – planu odnowienia całej krajowej floty pojazdów transportu publicznego. Aby wcielić go w życie, Bank Publiczny powołał fundusz pod nazwą Specjalny Program Finansowania dla Jednostek Transportowych. Ideą nie jest jednak po prostu wymiana starzejącego się taboru na nowy, ale również zmniejszenie negatywnego wpływu nowej floty na stan środowiska naturalnego, dlatego wszystkie taksówki Chery Orinoco (to nazwa specjalnie na rynek wenezuelski – w Chinach ten sam model nosi oznaczenie A3) będą wyposażone w systemy zasilania silników sprężonym gazem ziemnym.
Wszystkie taksówki są marki Chery, model Orinoco. Auta są białe, a wyposażono je w specjalne oświetlenie identyfikacyjne, kamery monitoringu, dwuzakresowe radiotelefony, radia dla pasażerów, no i oczywiście instalacje CNG, zamontowane obok benzynowych układów paliwowych, które pozostaną nienaruszone i w pełni funkcjonalne.
Haiman El Troudi, Ludowy Minister Transportu Lądowego i Prac Publicznych
Kolejne „taryfy” są w drodze – w ciągu najbliższych kilku miesięcy zamówienie zostanie połowicznie wypełnione, tzn. na ulice wenezuelskich miast wyjedzie 10000 samochodów, w 2016 r. statkami przypłynie zaś kolejnych 10000. Biorąc pod uwagę rozmach przedsięwzięcia, nic dziwnego, że dostawy realizowane są partiami – pierwszych 400 egzemplarzy Orinoco płynęło z Chin prawie dwa miesiące. Kiedy już wszystkie auta dotrą do celu, mają być równomiernie rozdysponowane po wszystkich miastach w kraju, więc jeżeli ktoś wybiera się w przyszłym roku do Wenezueli i planuje poruszać się taksówkami, z pewnością trafi na metanowe Chery Orinoco. Z góry zachęcamy do podzielenia się wrażeniami!
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.