Nie są to pojazdy nowe, ale najważniejsze, że to pierwsze autobusy z tego typu napędem z regionie łódzkim. Pojazdy krótkie pochodzą z rynku niemieckiego (z Oldenburga) i zostały wyprodukowane w 2007 r. Przegubowce trafiły do Zgierza ze Szwecji (Kalmar) i pochodzą z 2005 r.
Przedziały pasażerskie gazowych autobusów są w pełni klimatyzowane i przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych
W układach napędowych pojazdów zastosowano silniki o mocy 240 kW i maksymalnej wartości momentu obrotowego 1250 Nm spełniające wymagania emisyjne Euro 6 i Euro 5.
Stację tankowania CNG dla ZPK Markab dostarczyła i uruchomiła firma ASF.
Nie są to pierwsze próby zgierskiego przewoźnika z zasilaniem gazowym autobusów. Swego czasu firma użytkowała autobusy zasilane LPG.
Przemysław Staniszewski
Prezydent Miasta Zgierza
To kolejny dowód, że Zgierz stawia na ekologię i dobrą jakość powietrza. Zadbaliśmy nie tylko o wymianę pieców, ale też o zmiany w obszarze transportu publicznego.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.