Flotę spółki zasili dodatkowo 13 Scanii Citywide Low Entry, także zasilanych CNG.
Pojazdy będą napędzane 5-cylindrowymi silnikami OC09 o pojemności 9,3 l, które mogą być regulowane na trzy poziomy mocy 280, 320 lub 340 KM i dysponują momentami obrotowymi w zakresie 1350-1600 Nm. Do ich zasilania może być używany zarówno sprężony gaz ziemny jak i biometan.
Te same jednostki napędowe są używane także w innych pojazdach gazowych Scania, np. w ciągnikach siodłowych Scania G340 LNG.
menedżer floty, Semitag
Transformacja energetyczna nie jest dla nas pustym słowem. Od kilku lat staramy się, aby nasza flota była czystsza, zarówno pod względem emisji spalin jak i hałasu. Te pojazdy będą miały łatwy dostęp do przedziału pasażerskiego, który zaoferuje więcej miejsc niż obecnie używane w centrum miasta autobusy.
Semitag, który obsługuje regionalną sieć transportu publicznego w Grenoble, ma obecnie flotę 220 autobusów, w tym 56 autobusów hybrydowych. Pierwsze autobusy CNG zostały wprowadzone w 2002 r. Obecnie firma użytkuje 74 takie pojazdy.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.