Zakres tematyczny XXIII edycji wystawy:
Prowadzenie stacji paliw wymaga dziś wiedzy z różnych, odległych z pozoru dziedzin, np. HoReCa (hotelarsko-gastronomiczna), FMCG (zaopatrzenie sklepu), wyposażenia i aranżacji wnętrz czy architektury krajobrazu. To kształtuje obowiązkowe dziś na stacjach paliw strefy relaksu, bowiem stacja paliw to nie tylko sprzedaż paliw silnikowych. W panującej od dłuższego czasu sytuacji niskich marż prywatni przedsiębiorcy coraz intensywniej szukają dodatkowych źródeł dochodu, które zminimalizowałyby straty na wolumenie paliwowym. Starają się przedstawić klientom ofertę jak najbardziej kompleksową, a przy tym spełniającą ich wciąż rosnące oczekiwania jakościowe. Naturalnym rozszerzeniem tej oferty stają się również myjnie samochodowe.
Na myjniach i sklepach oferta dodatkowa współczesnej stacji paliw się jednak nie kończy. Wiele z nich to prawdziwe centra handlowo-usługowo-rozrywkowe. Należy zatem pamiętać, że wśród odwiedzających targi są właściciele takich placówek, jak: stacje kontroli pojazdów, warsztaty, autokomisy, a wreszcie dealerzy nowych aut – zarówno użytkowych, jak i osobowych, w pełnym spektrum obecnych na polskim rynku motoryzacyjnych marek (w tym najbardziej luksusowych). Naturalnym uzupełnieniem detalicznej oferty sprzedaży paliw jest ich hurt, a zatem i transport, stąd dużą część powierzchni terenu otwartego targów zajmują producenci cystern. Nie można pominąć także zarządzających flotami – zarówno firmowych aut osobowych, jak i transportowych. Dla nich istotna będzie oferta kart paliwowych oraz wszystkiego, co związane z szeroko pojętą logistyką – zarówno o zasięgu krajowym, jak i międzynarodowym.
Targi Stacja Paliw to nie tylko oferta wystawiennicza dostawców wyposażenia nowoczesnej stacji paliw i infrastruktury jej towarzyszącej, ale również platforma wymiany wiedzy biznesowej, technicznej i technologicznej oraz prawnej. Dlatego też wśród imprez towarzyszących targom nie zabraknie takich wydarzeń, jak: seminaria, warsztaty, spotkania branżowe, prezentacje i konferencje tematyczne. Różne formy tych spotkań pozwalają na optymalną wymianę wiedzy i doświadczeń oraz kreatywną dyskusję z ekspertami urzędów i instytucji zajmujących się nadzorem nad obrotem paliwami, ich jakością, logistyką itd.
Istotnym wydarzeniem każdej edycji targów Stacja Paliw jest prestiżowy konkurs Produkt Roku, który wyłania najlepsze produkty i usługi prezentowane przez wystawców. Organizatorem Międzynarodowych Targów Stacja Paliw jest Polska Izba Paliw Płynnych, organizacja zrzeszająca firmy operujące w różnych segmentach rynku paliwowego. cng-lng.pl jest partnerem medialnym wydarzenia.