Jedną z najobszerniejszych ekspozycji w zakresie gazowych układów zasilania CNG przygotował białostocki EuropeGAS. Przed halą targową firma pokazała dwa pojazdy napędzane gazem ziemnym. Był to autobus miejski MAN i ciągnik siodłowy tej samej marki. Zastosowano w nich gazodieslowskie układy zasilania.
Były to systemy Oscar-N Diesel, dzięki którym silnik jest jednocześnie zasilany olejem napędowym i gazem ziemnym. Część oleju napędowego jest zastępowana znacznie tańszym paliwem gazowym. Jego ilość może sięgać 50%.
Dokładne obliczenie oszczędności jakie zapewnia zastosowanie instalacji gazowej w silniku Diesla umożliwia Symulator Opłacalności Montażu.
Swój układ gazodieslowski zaprezentowała także firma Vialle. W wersji wykorzystującej CNG, która zapewnia stopień zastąpienia oleju napędowego gazem nawet do 70% zastosowano specjalny reduktor CNG oraz wtryskiwacze gazowe firmy Hana.
Ekspozycja zewnętrzna obejmowała także ciągniki siodłowe Iveco Stralis Natural Power w wersji LNG, które wystawiło Iveco Poland. Pojazdy te charakteryzują się znacznie wydłużonym w stosunku do wersji CNG zasięgiem, który jest określany przez producenta na 750 km. W związku z tym samochody te mogą być z powodzeniem używane w przewozach dalekodystansowych.
Uwagę zwiedzających zwracały także kriogeniczne naczepy cysterny do przewozu skroplonego gazu ziemnego (LNG). Jedna z nich należała do firmy Cryogas, drugą dostawy LNG do klientów realizuje firma Duon.
Bardzo ciekawie prezentowało się stoisko PGNiG. Zostało ono nagrodzone przez organizatora statuetką INPRO 2016 w kategorii Wyjątkowe Stoisko Targowe.
Obok Dodge'a Challengera, w którym także zastosowano instalację gazową EuropeGAS zaprezentowano także pojazdy użytkowe zasilane gazem ziemnym. Były to samochody dostępne w ofercie wynajmu firmy Fraikin Polska.
Na GasShow zwyczajowo prezentuje się wielu producentów samochodowych instalacji gazowych, a także stosowanych w nich komponentów. Z tego względu ich oferta była najbardziej widoczna.
Firma ZWM Czaja pokazała nowy filtr do gazowych układów zasilania (CNG), który właśnie przechodzi badania homologacyjne przed wejściem na rynek.
Bogata była także oferta reduktorów CNG, które obok zbiorników i przewodów paliwowych są elementami odróżniającymi instalacje gazowe LPG od CNG.
Reduktory takie pokazały firmy:
Oprócz części wystawienniczej pierwszego dnia targów GasShow 2016 odbyła się konferencja pod hasłem Globalny rynek - szanse do wykorzystania.
Program konferencji w dużej części dotyczył zagadnień związanych z sektorem gazu ziemnego.
W sesji pierwszej poświęconej innowacjom i technologiom można było dowiedzieć się o możliwości przewożenia LNG koleją (specjalnymi wagonami). Prezentację tę poprowadził Tomas Hnizdil z firmy Chart Ferox.
Sesja druga (Rynek CNG i LNG) była poświęcona wyłącznie zagadnieniom związanym z gazem ziemnym.
Jako pierwsza wystąpiła pani Elżbieta Zeidler, przedstawiając pokrótce ofertę i dokonania Chart Ferox w zakresie instalacji LNG, głównie stacji tankowania tego paliwa, które firma w ostatnim okresie dostarczyła użytkownikom.
Piotr Księżakowski, koordynator ds. rozwoju sprzedaży CNG/LNG z PGNiG Obrót Detaliczny omówił zagadnienia związane z rozwojem transportu drogowego w oparciu o pojazdy zasilane gazem ziemnym na przykładzie rynków europejskich, w tym rynku krajowego.
Pomimo tego, że gazowe układy zasilania bazujące na CNG nie są w Polsce bardzo rozpowszechnione ich oferta na GasShow 2016 była dość obszerna. Oferowane produkty i technologie merytorycznie uzupełniały prezentacje konferencyjne dzięki czemu wszyscy zainteresowani tą tematyką z pewnością mogli czuć się usatysfakcjonowani.