CNG w USA kosztuje średnio 2,1 USD za galon, podczas gdy benzyna bezołowiowa 3,78 USD za galon.
Jak podaje producent sprzedaż samochodów Ford zasilanych paliwami gazowymi wzrosła od 2009 r. o ponad 350%. Jest to wynik stale zmieniających się (rosnących) cen benzyny.
Przewiduje się, że ceny benzyny będą nadal rosnąć, co jeszcze bardziej uatrakcyjnia ofertę pojazdów zasilanych paliwami gazowymi. Jak podaje firma Ford obecnie zwrot inwestycji w gazowy układ zasilania następuje w okresie od 24 do 36 miesięcy użytkowania w zależności od zastosowania i intensywności eksploatacji pojazdu.
Ford oferuje pełny przekrój pojazdów użytkowych dostosowanych do zasilania LPG i CNG, począwszy od Transita Connecta do modelu F-650.
Transit jest napędzany silnikiem V6 o pojemności skokowej 3,7 l, większe pojazdy wykorzystują silniki V8 o pojemności 6,2 l. Silniki są fabrycznie dostosowane do zasilania paliwami gazowymi, poprzez zastosowanie trwalszych zaworów i gniazd zaworowym oraz specjalnego kolektora dolotowego uwzględniającego specyfikę obu paliw (benzyny i gazu).
Dostosowanie silnika do spalania LPG i CNG kosztuje 325 USD. Do tego należy doliczyć koszty zbiorników oraz instalacji. Całkowity koszt konwersji wynosi od 9,5 do 12 tys. USD.