Od 2005 r. w tym nadbałtyckim kraju działają 3 stacje CNG obsługiwane przez firmę PLC Latvijas Gāze. Liczba samochodów zasilanych tym paliwem jest na tyle mała, że w 2011 r. obiekty te były nieczynne z uwagi na brak zainteresowania gazem ziemnym do napędu pojazdów. Flota samochodów gazowych na Łotwie to około 80 pojazdów.
Dotychczasowy rozwój branży gazu ziemnego na rynku łotewskim był skutecznie wstrzymywany z uwagi na decyzję krajowego dostawcy gazu o nierozwijaniu sieci stacji CNG i zamknięciu dotychczas użytkowanych oraz braku jakichkolwiek zachęt ze strony władz. Za niedostateczny rozwój branży CNG odpowiada także brak przepisów odnośnie wykorzystania gazu ziemnego jako paliwa do pojazdów oraz konkurencja w postaci LPG.
Jedynym wsparciem dla gazu ziemnego wykorzystywanego jako paliwo silnikowe na Łotwie jest obniżone w stosunku do benzyny i oleju napędowego opodatkowanie (10 eurocentów za m3 w porównaniu do 41,12 eurocentów za litr benzyny i 33,43 eurocentów za litr oleju napędowego).
Cena gazu ziemnego dla odbiorców przemysłowych na Łotwie wynosi 0,385 euro/m3, natomiast cena za paliwo w postaci sprężonej dostarczane w wykorzystaniem specjalnej naczepy-butlowozu wzrasta o 0,21 euro/m3. W sumie daje to cenę 0,595 euro/m3, podczas gdy cena oleju napędowego oscyluje w granicach 1,04 euro/l.
Pomimo braku zachęt rozwój branży CNG nieśmiało postępuje, czego dowodem jest udany projekt pilotażowy zastosowania silników dual fuel w taborze autobusowym miasta Jurmala.
Do jednoczesnego zasilania olejem napędowym i gazem ziemny (gazodiesel) przystosowano 10 Mercedesów Citaro spełniających wymagania Euro 3 i Euro 4. Autobusy zostały wyposażone w systemy zasilania gazowego firmy DiGas. Zbiorniki pojazdów są tankowane codziennie w nocy ze specjalnej naczepy-butlowozu do przewozu CNG.
Dzięki zastosowaniu gazu ziemnego zmniejszono zużycie paliwa dieslowskiego o 70%. Zastąpiono 70% dawki oleju napędowego gazem ziemnym, co oznacza jego zużycie na poziomie 30 m3 na każde 100 km). Biorąc pod uwagę wcześniej podaną cenę CNG dostarczanego butlowozem (0,595 euro/m3), okazuje się, że przewoźnik zmniejsza koszty eksploatacji związane z paliwem o 30%.
Sukces komunikacji miejskiej w Jurmali zachęca innych operatorów flot pojazdów komunalnych i autobusów do stosowania gazu ziemnego. Przykładem jest firma Rigas Satiksme, obsługująca komunikacje miejską w Rydze (450 autobusów), która rozważając używanie gazu ziemnego prognozuje oszczędności na poziomie 43% w stosunku do wydatków na olej napędowy.