Rekordowa liczba metanowców
Rok 2018 dla Polskiego LNG jest iście rekordowy. Do początku grudnia terminal przyjął 21 statków ze skroplonym gazem ziemnym. Licząc od pierwszego metanowca, jaki przypłynął do Świnoujścia pod koniec 2015 roku – było już 45 dostaw. Spółka ma zaplanowane jeszcze dwie w grudniu; a najprawdopodobniej do końca pierwszego kwartału 2019 roku Polskie LNG będzie mogło pochwalić się przyjęciem aż 50 statków.
Liczba cystern LNG
Statystyki załadunku cystern są jeszcze bardziej imponujące. W 2018 roku z terminalu wyjechało ich ponad 1500. Liczba ta (szacunki na przełom listopada i grudnia 2018 r.) już teraz przewyższa zestawienia tej usługi w analogicznym okresie działalności europejskich terminali np. w Rotterdamie (Gate) czy belgijskiego Fluxys w Zeebruge. Warto dodać, że i ten wynik zostanie poprawiony przez polską spółkę - prawdziwy boom i zwiększone zapotrzebowanie na LNG dopiero przed nami, wraz z przyjściem mroźnej zimy.
Rozbudowa Terminalu LNG
Warto zaznaczyć, że rekordowe załadunki LNG osiągane są przy obecnym kształcie świnoujskiej instalacji, która jeszcze się zmieni. Polskie LNG realizuje Program Rozbudowy Terminalu, zakładający wykonanie czterech komponentów:
Paweł Jakubowski
prezes spółki Polskie LNG
Nasz terminal jak i plan jego rozbudowy wpisuje się doskonale w perspektywę gwałtownego rozwoju tzw. "Małego LNG" (SSLNG - Smal Scale LNG). Po zakończeniu prac będziemy oferować dodatkowe usługi, jak choćby przeładunek skroplonego gazu na cysterny kolejowe a także gazowce małej skali. Wpłyniemy na rozwój rynku gazu w żegludze morskiej, śródlądowej, przewozach kolejowych i samochodowych. Trzeba również dodać, że tym samym, zwiększymy znaczenie świnoujskiego terminalu w regionie Europy Północnej oraz Środkowo-Wschodniej.