Udział w podzielonej na cztery segmenty imprezie jest bezpłatny. Prezentacje prelegentów z Polski zostaną wygłoszone w rodzimym języku, z opcją tłumaczenia na język angielski.
Główne zagadnienia dotyczyć będą rozwoju rynku LNG w Polsce. Poruszone zostaną również kwestie legislacyjne utrudniające popularyzację LNG w Polsce. W tym kontekście nie zabraknie również analizy regulacji prawnych pod kątem wsparcia wykorzystania bioLNG nie tylko w kraju, ale całej Unii Europejskiej.
Rolę Polski jako bramy dla rozwoju sektora LNG w Europie Wschodniej i Centralnej oraz jego znaczenia w stosunku do innych paliw alternatywnych omówią paneliści reprezentujący Komisję Europejską, GAZ-SYSTEM oraz Shell.
Polska Platforma LNG powstała w celu promowania LNG jako nowego i czystszego paliwa do transportu drogowego i żeglugi morskiej. LNG jest kierunkiem w stronę zrównoważonego transportu. Jej członkowie dążą do zaktywizowania działań na rzecz rozwoju i wsparcia rynku LNG w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania potencjału LNG, koncentrując się na zacieśnianiu współpracy pomiędzy gospodarką, nauką i administracją, a także tworzenia warunków do współpracy międzynarodowej.
Słuchacze będą mieli również okazję wysłuchać prezentacji przedstawiciela Komisji Europejskiej, który nakreśli Unijną wizję rozwoju i popularyzacji LNG w kontekście European Green Deal (EGD). Dowiemy się m.in. jak paliwa gazowe wpisują się w strategię Komisji Europejskiej w aspekcie finansowania związanych z tą branżą projektów.
LNG jako solidny "business case" to jedno z haseł przewodnich sesji poświęconej transportowi drogowemu. Blok podsumuje panel dyskusyjny, w którym prócz przedstawicieli Polskiej Platformy LNG, zasiądą reprezentacji podobnych organizacji z Norwegii oraz Niemiec, oraz goście z NGVA Europe (Natural & bio Gas Vehicle Association). Tematem panelu będzie kooperacja na poziomie międzynarodowym jako klucz do dalszej popularyzacji LNG i bioLNG jako paliwa dla transportu drogowego.
Na konferencji nie mogło zabraknąć również rozmów dotyczących znaczenia LNG dla transportu morskiego. Prelegenci przeanalizują czynniki decydujące o tempie rozwoju bałtyckiej sieci bunkierki LNG i odpowiedzą na pytanie, czy łańcuchy dostaw bazujące na operacjach "ship-to-ship" to kolejny krok w ewolucji sieci LNG w rejonie Morza Bałtyckiego. Dyskusje zwieńczy debata, w której udział wezmą przedstawiciele Portów Gdynia, Szczecin-Świnoujście, Sztokholm i Tallinn.
Niewątpliwym atutem wydarzenia jest możliwość wysłuchania prezentacji członków Polskiej Platformy LNG, wśród których znajdują się najważniejsze w Polsce firmy związane z tym sektorem. Do grona członków organizacji należą m.in. Shell, Iveco, Duon, BARTER, Emerson oraz DNV GL. Żadna inna konferencja LNG w kraju nie zgromadzi w ciągu jednego dnia tak szerokiego gremium ekspertów, zajmujących się na co dzień tą tematyką.
Portale CNG-LNG.pl i gazeo.pl po raz kolejny objęły Polską Konferencję LNG patronatem medialnym.