Statek dostarczył 206 tys. m3 skroplonego gazu ziemnego (LNG), co oznacza, że po regazyfikacji do krajowej sieci przesyłowej trafiło 120 mln m3 metanu w stanie gazowym.
Kolejna dostawa LNG z Kataru jest przewidziana w połowie lipca 2016 r. Później gazowce będą cumować w Terminalu LNG w Świnoujściu co miesiąc.
Rozładunek trwał 17 godzin przy zachowaniu technicznej wydajności 12 tys. m3/h. Zbiorniki statku zostały połączone z infrastrukturą terminalu za pomocą tzw. ramion rozładunkowych, poprzez które gaz w fazie ciekłej (w temperaturze około -162°C) był przemieszczany do dwóch zbiorników magazynowych (każdy o pojemności 160 tys. m3). Rozładunek LNG zakończył się 18 czerwca około 19.00, kiedy przystąpiono do odłączania ramion rozładunkowych.
Równocześnie z rozładunkiem zbiorników gazowca prowadzono także proces regazyfikacji LNG. W czasie tej operacji zmieniał on swój stan skupienia z ciekłego na gazowy. Gaz był na bieżąco wtłaczany do krajowej sieci przesyłowej z szybkością 150 tys. m3/h. Później osiągnęła ona poziom 370 tys. m3/h.
Gaz po przejściu przez stację pomiarową kierowany był bezpośrednio do gazociągu Świnoujście - Szczecin, skąd trafiał do sieci przesyłowej i użytkowników.
Pierwsza komercyjna dostawa LNG została zrealizowana na podstawie Umowy Regazyfikacyjnej zawartej w marcu 2010 r. pomiędzy spółkami Polskie LNG S.A. a PGNiG S.A. Dostawcą surowca był Qatargas Operating Company Limited.
Kolejna dostawa LNG do Polski, tym razem w ramach kontraktu krótkoterminowego jest przewidziana na 25 czerwca 2016 r. Dostawcą skroplonego gazu ziemnego będzie Statoil.
Zrealizuje ją gazowiec Arctic Princess, w którego ładowniach przypłynie do Świnoujścia 140 tys. m3 LNG, które po regazyfikacji zmienią się w 84 mln m3 gazu, który trafi do krajowej sieci przesyłowej.