Pierwsze pojazdy Scania zasilane LNG na Śląsku

Scania Polska
źródło: Scania Polska
Dodany: 03.01.2019
Informacja producenta

 
Pierwsze pojazdy Scania na Śląsku zasilane LNG zostaną dostarczone do firmy Sachs Trans International Sp. z o.o. Na mocy podpisanego kontraktu, 10 ciągników siodłowych Scania zasilanych gazem dołączy do floty przedsiębiorstwa w marcu 2019 r.

 
REKLAMA

Pojazdy objęte umową to ciągniki siodłowe Scania R410A4X2NA zasilane LNG do transportu międzynarodowego. To pierwszy kontrakt na pojazdy zasilane ciekłym gazem ziemnym z Ecolution by Scania na Śląsku i pierwsze pojazdy Scania w tej firmie.

Rafał Dawidczyk

inżynier sprzedaży, Scania Polska S.A.

Osiągi i charakterystyka silnika Scania zasilanego gazem są takie, jakich oczekuje się od nowoczesnego silnika wysokoprężnego o tej samej mocy. Ciągniki Scania dla firmy Sachs zostaną wyposażone w 13-litrowe silniki zasilane gazem oraz w zautomatyzowane skrzynie biegów Scania Opticruise. Dla kierowcy oznacza to przede wszystkim płynną i szybką zmianę biegów oraz najwyższy komfort jazdy.

Zainteresowanie pojazdami ciężarowymi Scania napędzanymi gazem wzrasta w Europie. Wynika to z rosnącej dostępności paliwa dzięki stale rozwijanej infrastrukturze, korzystnych zmian w przepisach (np. zwolnienie posiadaczy pojazdów na gaz ziemny z niemieckich opłat drogowych) oraz opłacalnego całkowitego kosztu posiadania tego typu pojazdu. Duże znaczenie mają również kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem. Wykorzystując gaz ziemny osiąga się redukcję emisji CO2 na poziomie około 20%. Zasięg typowego ciągnika siodłowego zasilanego LNG na równinnym terenie wynosi do 1200 km, a zasięg podwozia do zabudowy wynosi aż do 1600 km.

Polska firma – europejskie standardy

Sachs Trans International Sp. z o.o., to firma transportowa, która swoją działalność rozpoczęła w 1986 r. Na przestrzeni lat wyspecjalizowała się w transporcie międzynarodowym i ponadgabarytowym. Aktualnie flota przedsiębiorstwa liczy ponad 300 pojazdów ciężarowych; wszystkie spełniają normę Euro 6.


Good Przydatny artykuł (1)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy