Lotos i PGNiG pionierami dostaw LNG na statki

Piotr Złoty
źródło: Lotos
Dodany: 14.09.2016

 
Lotos i PGNiG dostarczyły 120 metrów sześciennych (120 tys. l) skroplonego gazu ziemnego (LNG) do budowanego w Stoczni Remontowa Shipbuilding statku typu PSV (Platform Supply Vessel) Siem Harmony.

 

Paliwo to jest niezbędne do wykonania prób morskich statku, które przeprowadza się przed przekazaniem jednostki armatorowi.

Skroplony gaz ziemny został dostarczony naczepami-cysternami z Terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu do stoczni w Gdańsku.

Dzięki terminalowi w Świnoujściu mamy możliwość sprawnego rozdysponowania LNG w całym kraju. Powstaje także coraz więcej jednostek morskich wykorzystujących LNG jako paliwo, które spełnia wszelkie obostrzenia dotyczące emisji siarki i substancji szkodliwych. Dlatego bunkrowanie statków jest usługą, którą chcemy w najbliższym czasie rozwijać.

Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny

Budowany w polskiej stoczni statek do obsługi platform wiertniczych jest napędzany silnikami dual fuel, które są zasilane jednocześnie olejem napędowym i gazem ziemnym. Pozwala to spełnić unijne wymogi środowiskowe zawarte w dyrektywie siarkowej. Jej zapisy nakazują 10-krotne zmniejszenie emisji siarki.

Technologia związana z dystrybucją, a także stosowaniem LNG, to technologia przyszłości. Cieszę się, że Grupa Lotos wspólnie z PGNiG i stoczniami śmiało podejmuje to wyzwanie z korzyścią dla kraju. Będziemy wspierać zarówno rozwój tej dziedziny, jak i związanej z nią infrastruktury. To właściwy i pożądany kierunek także, a może i przede wszystkim, ze względu na ochronę środowiska.

Przemysław Marchlewicz, wiceprezes Zarządu Grupy LOTOS S.A.

LNG czyli skroplony gaz ziemny, którego głównym składnikiem jest metan (najprostszy węglowodór) to paliwo żeglugowe charakteryzujące się najniższą emisją szkodliwych składników spalin. Dodatkowo, nawet w przypadku ewentualnego wycieku, LNG w kontakcie z powietrzem odparowuje, ulatując do atmosfery i nie zanieczyszcza wody.

LOTOS Asfalt dywersyfikuje dostawy paliw żeglugowych na rynek, który dzisiaj od dostawców oczekuje wprowadzania paliw alternatywnych, niskosiarkowych. To nowy, wręcz pionierski, a zarazem innowacyjny, kierunek naszej działalności handlowej. To, co dziś robimy sygnalizuje rynkowi, że do stałej oferty wprowadzamy paliwo żeglugowe LNG z możliwością dostawy we wszystkich portach w Polsce.

Piotr Przyborowski, prezes Zarządu LOTOS Asfalt


Good Przydatny artykuł (1)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie