Operację zapoczątkowaną jesienią 2015 r. sfinalizowano (po uzyskaniu zgody akcjonariuszy i instytucji regulacyjnych) 1 czerwca 2016 r. i teraz pod skrzydłami jednej firmy znalazły się takie marki, jak m.in. BRC, Prins, OMVL, Valtek, GFi, Zavoli, Impco i cały szereg własnych marek dotychczasowego koncernu Westport. Czy to oznacza, że np. BRC zrezygnuje z rozwijania swojego systemu LDI, żeby nie konkurować z układem Prins Direct LiquiMax? A może włoska marka skorzysta z holenderskiej technologii, by przyspieszyć rozwój własnego produktu? To się okaże.
Fuzja spowodowała pewne roszady w radzie nadzorczej, do której weszli teraz: Mariano Costamagna (BRC), Colin S. Johnston i Anthony Harris. Zajęli oni miejsca trzech ustępujących członków zarządu – Philipa B. Hodge'a, Gottfrieda Muencha i Josepha P. Carona. Z giełd, na których notowane były dotąd zarówno Fuel Systems Solutions, jak i Westport Innovations, zniknie ta pierwsza firma, natomiast nowe przedsiębiorstwo (Westport Fuel Systems, Inc.) będzie handlować dalej pod dotychczasowymi oznaczeniami (WPRT na parkiecie Nasdaq i WPT na giełdzie w Toronto).