Chińska firma Ankai będąca jednym z ważniejszych na tamtejszym rynku producentów (zdolność produkcyjna - 14,2 tys. gotowych autobusów i podwozi rocznie) pokazała dwa bardzo ciekawe pojazdy.
Jeden z nich to luksusowy autobus turystyczny Ankai HFF6121K40C2, którego silnik jest napędzany gazem ziemnym. Paliwo w postaci skroplonej (LNG) jest przechowywane w zbiorniku kriogenicznym. Pojazd jest wyposażony w system monitorowania wycieków gazu.
Według producenta samonośna konstrukcja nadwozia tego pojazdu pozwala zmniejszyć masę całego autobusu o 8-10% i zużycie paliwa o 6-10%. Autobus ma także opatentowany system automatycznej wymiany powietrza monitorujący stężenie dwutlenku węgla i inne parametry powietrza wewnątrz przedziału pasażerskiego.
Sprzedaż autobusów LNG w Chinach rośnie bardzo dynamicznie. W 2012 r. rynek Kraju Środka wchłonął 5001 tak zasilanych pojazdów, co stanowi wzrost o 65,5% w stosunku do roku 2011
Drugim zaprezentowanym na wystawie w Pekinie autobusem Ankai był elektryczny pojazd przeznaczony dla komunikacji miejskiej (HFF6124G03SHEV) wyposażony w range extender, czyli silnik spalinowy sprzęgnięty z generatorem, który po wyczerpaniu energii elektrycznej z baterii trakcyjnych doładowuje je, dzięki czemu zasięg autobusu się zwiększa.
Elektryczny Ankai wykorzystuje asynchroniczne silniki elektryczne umieszczone w kołach osi napędowej, dzięki czemu można zachować „niską” podłogę w tylnej części przedziału pasażerskiego.