W ten właśnie sposób powstała stacja CNG w Kaliszu. Jest to pierwszy taki obiekt w tym mieście. Stacja powstała z inicjatywy firmy Eljon zajmującej się hurtową sprzedażą artykułów spożywczych.
Z uwagi na specyfikę swej pracy firma ma własny transport, który odpowiada za dostawy towaru do sklepów. Eksploatacja samochodów wiąże się z kosztami. Nie od dziś wiadomo, że ich głównym składnikiem jest koszt paliwa.
Kiedy cena oleju napędowego zaczęła zbliżać się do granicy 6 zł, koszty związane z paliwem w firmie Eljon wzrosły dramatycznie, obniżając rentowność. Szukając alternatywy dla samochodów napędzanych olejem napędowym właściciel firmy, Kazimierz Jonczyk, rozważając różne opcje napędu, także LPG, doszedł do wniosku, że najlepszym nośnikiem energii dla jego samochodów będzie gaz ziemny. Było to na początku 2013 r.
Już wiosną zaczęto opracowywać dokumentację związaną z budową stacji, napotykając przy tym na szereg biurokratycznych trudności, wynikających przede wszystkim z niewiedzy i nieznajomości tematyki związanej z CNG wśród urzędników. Sama budowa stacji trwała bardzo krótko. Obiekt powstał w okresie około 2-3 tygodni.
Pomyślne zakończenie budowy rozpoczęło fazę testów stacji (od wiosny 2014 r.). Po ich zakończeniu, na początku lipca 2014 r., firma Eljon otrzymała pozwolenie na użytkowanie stacji. Obecnie obiekt działa na potrzeby firmy Eljon oraz obsługuje samochody użytkowane na terenie Kalisza i okolic.
Takie było zresztą jedno z pierwszych założeń firmy Eljon. Stacja miała być ogólnodostępna. Samochody zasilane CNG mogą na niej tankować paliwo w godzinach 6-22, czyli w godzinach pracy firmy. Płatności za paliwo można dokonywać gotówką lub kartą. W przyszłości firma planuje udostępnić stację całodobowo.
Stacja wykorzystuje sprężarkę Aspro SCA 50-4, której wydajność wynosząca 130 m3/h w pełni pokrywa potrzeby firmy Eljon i pozwala na zaopatrywanie w CNG innych użytkowników samochodów zasilanych tym paliwem. Dzięki zastosowaniu magazyn CNG w postaci wiązki butli o łącznej pojemności 2400 l uzyskano możliwość jednorazowego wydania około 200 m3 sprężonego do 20 MPa gazu ziemnego. W przypadku zwiększenia floty CNG firmy Eljon istnieje możliwość rozbudowy obiektu o kolejną sprężarkę.
Obecnie firma użytkuje 30 pojazdów z czego 20 jest napędzanych CNG. Są wśród nich pojazdy osobowe (Fiat Punto Natural Power, Ford C-Max), dostawcze (Fiat Ducato Natural Power, Iveco Daily Natural Power) i jeden ciężarowy (Mercedes Econic NGT). Większość samochodów to pojazdy używane, których wiek nie przekracza kilku lat. Najnowszymi samochodami w firmie Eljon są Iveco Daily, które zostały zakupione w 2014 r.
Plany przewidują zakup kolejnych samochodów, a właściciel firmy jest przekonany, że takie właśnie działania, czyli udostępnianie dla wszystkich właścicieli samochodów zasilanych gazem ziemnym stacji CNG w firmach mogłoby, w dłuższej perspektywie, wspomóc rozwój rynku tego rodzaju pojazdów w Polsce.