W skład TMB wchodzą 2 spółki: Ferrocarril Metropolità de Barcelona i Transports de Barcelona. TMB jest głównym operatorem transportu publicznego w Barcelonie, który zarządza metrem i siecią 109 linii autobusowych w obrębie całej aglomeracji. Liczą one łącznie 924 km. TMB zatrudnia 8 tys. osób.
Obsługująca komunikację miejską w Barcelonie firma TMB (Transportes Metropolitanos de Barcelona) we współpracy z Mercedes Benz i Instytutem Energii Katalonii rozpoczęła testy dwóch autobusów zasilanych sprężonym gazem ziemnym w 1995 r.
Pozytywne wyniki próbnej eksploatacji i dobre przyjęcie wśród pasażerów spowodowały przejście do fazy przetargu i zamawiania pojazdów transportu publicznego zasilanych gazem ziemnym.
Pierwszy znaczący zakup autobusów CNG w Barcelonie nastąpił w 2001 r. Zamówiono wtedy 35 autobusów (20 pojazdów MAN i 15 Iveco).
Obecnie TMB użytkuje ponad 400 autobusów zasilanych gazem ziemnym, które stanowią 38% taboru firmy.
Oczywistą okazała się konieczność zbudowania stacji tankowania gazu ziemnego. Powstała ona na terenie zajezdni położonej w przemysłowej części Barcelony (Zona Franca).
15 lat doświadczeń w użytkowaniu autobusów CNG stawia firmę TMB w roli międzynarodowego eksperta w zakresie zastosowania paliw metanowych w transporcie publicznym.
W Barcelonie w ciągu tych 15 lat testowano także inne ekologiczne napędy. W latach 2003-2005 w ramach projektu HyFLEET:CUTE prowadzono testową eksploatację trzech autobusów napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi.
Technologia ta w praktyce okazała się jednak niemożliwa do komercyjnego zastosowania.