IVECO wprowadza pojazdy gazowe w Japonii

IVECO
źródło: IVECO
Dodany: 30.05.2018
Informacja producenta

 
IVECO wprowadza pojazdy napędzane gazem ziemnym na rynek japoński: Stralis NP 400, pierwszy w historii samochód ciężarowy napędzany skroplonym gazem ziemnym gotowy do sprzedaży w Japonii, oraz samochody z rodziny Daily Blue Power, nagrodzone tytułem "Międzynarodowego Vana Roku 2018".

 

IVECO wprowadza szeroką ofertę samochodów użytkowych napędzanych gazem ziemnym, przeznaczonych do przewozu osób i towarów. Na Japońskich Targach Samochodów Ciężarowych w dniach 10‑12 maja 2018 r. firma zaprezentowała model Stralis NP 400 oraz samochody z rodziny Daily Blue Power.

IVECO Stralis NP 400fot. IVECOIVECO Stralis NP 400

Stralis NP 400 to pierwszy samochód zasilany gazem ziemnym zaprojektowany specjalnie do pokonywania dalekich tras, a także pierwszy taki pojazd gotowy do sprzedaży w Japonii. Samochody z rodziny Daily Blue Power są oferowane również w wersjach Daily Hi‑Matic Natural Power oraz Daily Minibus Natural Power.

Firma IVECO podpisała umowę z Fuji Transport na sprzedaż pierwszego samochodu ciężarowego z silnikiem na skroplony gaz ziemny (LNG), Jest to IVECO Stralis NP 400, który japońska firma transportowa będzie wykorzystywać do obsługi wybranych klientów, współpracując jednocześnie z rządową Grupą Roboczą ds. LNG.

Firma IVECO przedstawiła najnowsze zamierzenia w ramach swoich planów działań służących wsparciu wykorzystania gazu ziemnego w sektorze transportowym w Japonii. W wydarzeniu zorganizowanym 8 maja 2018 r. w Nippon Press Centre w Tokio uczestniczyli: Pierre Lahutte, prezes marki IVECO, Takao Kashiwagi, profesor Politechniki w Tokio i przewodniczący Komitetu Ekspertów ds. LNG, Hiroaki Matsuoka, prezes Fuji Transport Corporation, Mariarosa Baroni, prezes i dyrektor generalna NGV Italy, Jean-Claude Girot, prezes francuskiego Stowarzyszenia Użytkowników Pojazdów na Gaz Ziemny (NGV France) i Główny Komisarz Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu, a także inni znakomici goście reprezentujący władze, media i branżę transportową. Plan działań IVECO powstał w nawiązaniu do Memorandum o współpracy podpisanego w ubiegłym roku przez japońskie Ministerstwo Gospodarki, Handlu i Przemysłu z Komisją Europejską w sprawie rozwoju zaawansowanych technologii umożliwiających wykorzystanie LNG jako paliwa w transporcie drogowym i morskim.

IVECO Daily Hi-Matic Natural Powerfot. IVECOIVECO Daily Hi-Matic Natural Power

Marka zapowiedziała publiczną prezentację Stralisa NP 400, pierwszego dużego samochodu ciężarowego napędzanego gazem ziemnym gotowego do sprzedaży na japońskim rynku. Jest to pierwszy pojazd na gaz ziemny zaprojektowany specjalnie do transportu długodystansowego. Może on być wyposażony w zbiorniki na skroplony (LNG) lub sprężony (CNG) gaz ziemny, lub zestaw zbiorników na obie wersje tego paliwa. W sprzedaży dostępna jest również nowa gama pojazdów Daily Blue Power nagrodzonych tytułem "Międzynarodowego Vana Roku 2018". Wersje Daily Hi-Matic Natural PowerDaily Minibus Natural Power to pierwsze samochody napędzane CNG i wyposażone w 8‑biegowe przekładnie automatyczne Hi‑Matic, niespotykane w tej klasie pojazdów. Takie połączenie doskonale sprawdza się w miastach ze względu na niską emisję spalin i komfort prowadzenia.

Firma IVECO poinformowała także o podpisaniu umowy z Fuji Transport dotyczącej sprzedaży pierwszego samochodu ciężarowego napędzanego LNG w Japonii, którym jest IVECO Stralis NP 400 przystosowany do zasilania wyłącznie skroplonym gazem. Fuji Transport będzie eksploatować ten pojazd na trasie Tokio-Osaka, a także do obsługi wybranych klientów, w tym japońskiej poczty. Firma będzie monitorować i analizować osiągi Stralisa NP 400 z wykorzystaniem telematyki i systemów GPS.

Wykazując praktyczność i zalety stosowania gazu ziemnego w transporcie w rzeczywistych warunkach, pojazdy odegrają ważną rolę w realizacji planów marki w zakresie wsparcia dla przechodzenia na zrównoważone źródła energii w Japonii. Obydwie nowe gamy pojazdów zadebiutują publicznie na Japońskich Targach Samochodów Ciężarowych w Jokohamie (Japan Truck Show 2018).

Pierre Lahutte

prezes marki Iveco

Niespełna rok temu japońskie Ministerstwo Gospodarki, Handlu i Przemysłu oraz Komisja Europejska podpisały Memorandum o współpracy w zakresie wprowadzania skroplonego gazu ziemnego (LNG) jako paliwa w transporcie drogowym i morskim. Dziś my wprowadzamy na rynek nasze samochody napędzane gazem ziemnym i sprzedajemy pierwszy samochód ciężarowy napędzany LNG, który będzie obsługiwał jeden z najruchliwszych szlaków transportowych na świecie, czyli trasę Tokio-Osaka, którą codziennie przejeżdża około 100 000 ciężarówek. Zasięg oraz parametry ekologiczne Stralisa NP 400 wraz z planem dystrybucji LNG opracowanym przez firmę Shell wzdłuż głównych szlaków transportowych w Japonii sprawiają, że ten model pojazdu doskonale sprawdzi się w fazie przechodzenia na czysty i zrównoważony transport długodystansowy.

Doświadczenie zdobyte jako pionier technologii opartych na gazie ziemnym oraz szeroka oferta pojazdów zasilanych tym paliwem zapewniają firmie IVECO znakomitą pozycję głównego podmiotu na japońskim rynku pojazdów zasilanych gazem ziemnym oraz idealnego partnera dla tamtejszych firm transportowych.


Good Przydatny artykuł (1)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie