Statek o długości 181 m i szerokości 30 m jest w stanie przewieźć 3800 samochodów na 10 pokładach.
Prace przeładunkowe umożliwia skośna zewnętrzna rampa o nośności 160 t. Jednostka może być użytkowana na Bałtyku przez cały rok. Została zbudowana zgodnie z najwyższą klasą lodową 1A Super.
Statek należy do United European Car Carriers (UECC) z siedzibą w Norwegii.
Firma należy do Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) z siedzibą w Tokio, jednej z największych firm żeglugowych oraz Wallenius Lines z siedzibą w Sztokholmie.
Auto Energy jest jednym z dwóch siostrzanych jednostek pływających. Pierwsza z nich Auto Eco została ochrzczona 21 listopada 2016 r. w Zeebrugge w Belgii. Obie zostały zbudowane w chińskiej stoczni w Nantong.
Bunkrowanie - tankowanie zbiorników paliwa statku. Pochodzi od słowa bunkier (zasobnia), które określało pomieszczenie na węgiel na statkach parowych.
Są to dwa pierwsze statki z siłowniami dual fuel (dieslowsko - gazowymi) do przewożenia samochodów osobowych i ciężarowych, których zbiorniki LNG pozwalają na odbywanie 14-dniowych rejsów wyłącznie z wykorzystaniem paliwa gazowego, bez konieczności tankowania (bunkrowania).
Wdrożenie takich statków pokazuje, że LNG jest pełnowartościowym paliwem żeglugowym, które będzie coraz częściej używane w różnego rodzaju statkach.
Pierwszy statek napędzany LNG został oddany do użytku w 2000 roku. Pierwsze lata rozwoju tego rodzaju napędów pokazały, że były one głównie używane w małych promach operujących u wybrzeża Norwegii.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.