Mobilność urządzenia to nie tylko możliwość przemieszczania w dowolne miejsce, lecz także niezależny napęd za pomocą silnika spalinowego zasilanego gazem ziemnym.
Wydajność sprężarki GoFlo CNG-80 jest wystarczająca dla mniejszych flot pojazdów CNG, a także w początkowej fazie wdrażania samochodów z silnikami zasilanymi CNG w większych flotach. W miarę wzrostu liczby samochodów CNG można infrasrukturę do tankowania rozszerzać o kolejne urządzenia GoFlo CNG-80, bez konieczności modernizacji przyłącza elektrycznego (spalinowy napęd sprężarek). Sprężarka może także wspierać stacjonarne stacje CNG, np. w trakcie zaniku napięcia w sieci energetycznej.
Rita Hansen
dyrektor generalny Onboard Dynamics
Wierzymy, że niższy koszt i elastyczność działania naszej mobilnej sprężarki CNG znacznie podniesie opłacalność eksploatowanych pojazdów, zwłaszcza ciężarówek i autobusów wykorzystujących czysty, powszechnie dostępny i niedrogi krajowy gaz ziemny.
Dzięki wsparciu programu ARPA-E amerykańskiego Departamentu Energii technologia wykorzystana w urządzeniu GoFlo CNG-80 była rozwijana od blisko 4 lat.
W początkowym okresie sprężarki te będą dostępne w ograniczonej ilości. Produkcja wzrośnie dopiero w drugiej połowie 2018 r.
Przyjmuje się, że jest to rozwiązanie dla firm, w których dzienne zapotrzebowanie na gaz ziemny nie przekracza 300 GGE (Gasoline Gallon Equivalent - energii odpowiadającej galonowi benzyny). Według danych producenta, firmy Onboard Dynamics urządzenie zapewnia także niższy koszt tankowania gazu niż na stacjach publicznych.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.