Główne założenie akcji to rozpowszechnianie wiedzy na temat gazu ziemnego oraz uświadamianie, jak odpowiedzialnie korzystać z urządzeń domowych zasilanych tym paliwem.
Patronat nad kampanią objęły:
Kampania jest kierowana do wszystkich, którzy mają styczność z gazem ziemnym. Odbiorcami są zarówno najmłodsze dzieci i uczniowie w wieku szkolnym, jak również osoby starsze, które często zapominają, w jaki sposób postępować z urządzeniami gazowymi, by nie stwarzać zagrożenia.
Obecny na konferencji prasowej Henryk Kowalczyk, Minister Środowiska, powiedział, że tematyka związana z gazem ziemnym jest niezwykle istotna, zwłaszcza w kontekście czystego powietrza. Ministerstwo Środowiska uruchomiło program "Czyste powietrze", którego celem jest prowadzenie działań na rzecz poprawy stanu powietrza, m.in. poprzez zachęcanie do wymiany starych pieców, a jedną z alternatyw dla nich jest właśnie ogrzewanie gazowe. Jest to również impuls do rozwoju sieci gazowej.
Paweł Pikus z Departamentu Ropy i Gazu Ministerstwa Energii odczytał list od Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego, który pogratulował PSG podejmowania aktywnych działań na rzecz rozwoju świadomości i podnoszenia wiedzy społeczeństwa na temat gazu ziemnego. W ocenie ministra z pewnością przyczyni się to do tworzenia przyjaznego i ekologicznego środowiska.
Piotr Woźniak
Prezes PGNiG SA
Gaz ziemny jest paliwem ekologicznym, którego wykorzystanie w domach i przedsiębiorstwach będzie w najbliższych latach dynamicznie rosnąć.
Tym większe znaczenie ma podejmowanie inicjatyw upowszechniających wiedzę na temat jego bezpiecznego wykorzystywania. Wpisują się one w działania całej Grupy Kapitałowej PGNiG na rzecz walki ze smogiem, które promują gaz ziemny jako paliwo przyjazne środowisku.
Podczas prezentacji założeń kampanii Marian Żołyniak, Prezes PSG, podkreślił, jak duże znaczenie ma edukacja dotycząca bezpiecznego korzystania z gazu w momencie, gdy stale przybywa zarówno nowych sieci dystrybucyjnych, jak też nowych odbiorców, przemysłowych i indywidualnych. Jak dodał, kampania ma także rozwiać wszelkie wątpliwości i mity, dotyczące gazu ziemnego, a wynikające często właśnie z ograniczonej wiedzy na ten temat.
Symbolem kampanii jest maskotka – piesek Rurek, a głównym źródłem komunikacji z odbiorcami strona internetowa www.gazpewnieibezpiecznie.pl. Można na niej znaleźć m. in. videoblog z krótkimi filmami o zasadach bezpiecznego użytkowania urządzeń gazowych, ciekawostki, fakty i mity o gazie ziemnym, czy wywiady z ekspertami z dziedziny gazownictwa.
Piesek Rurek w specjalnych animacjach przekaże najmłodszym wiedzę na temat bezpiecznego korzystania z gazu. Postać Rurka odwiedzi również wybrane przedszkola w całej Polsce. Z kolei uczniowie starszych klas mogą zagrać w interaktywną grę sprawdzającą ich wiedzę o gazie ziemnym i zasadach bezpieczeństwa.
Dla nauczycieli szkół podstawowych organizatorzy kampanii przygotowali scenariusze lekcji oraz film instruktażowy. Dzięki niemu wychowawcy będą mogli przeprowadzać modelowe spotkania z młodzieżą na temat bezpiecznego korzystania z błękitnego paliwa.
Kampanię wspierają spoty telewizyjne prezentujące codzienne życie mieszkańców pewnego bloku, którzy na co dzień korzystają z gazu ziemnego. Czy potrafią to robić bezpiecznie? Odpowiedzi znajdują się w spotach oraz na stronie internetowej kampanii: www.gazpewnieibezpiecznie.pl.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.