Świece do tego silnika opracowała i dostarcza firma NGK. Muszą one być odporne na wysokie temperatury, w których zachodzi ryzyko wystąpienia korozji spowodowanej gorącymi gazami spalinowymi oraz elektroerozji związanej z podwyższonym napięciem zapłonu.
Aby zminimalizować napięcie zapłonowe zmniejszono średnicę elektrody środkowej do 0,6 mm oraz zmniejszono odstęp pomiędzy elektrodami. Zastosowano także materiały o dużej odporności elektroerozyjnej. Stożek elektrody środkowej wykonano z irydu, a elektrodę masową wyposażono w platynową płytkę. Kształt tej elektrody zapewnia lepszy dostęp mieszanki gazowo-powietrznej, co znacznie przyspiesza rozprzestrzenianie się czoła płomienia w komorze spalania.
Zastosowane rozwiązania powodują, że świece NGK SIZFR6A6D (takie jest ich oznaczenie) pracujące w silniku 1,4 TSI EcoFuel mogą być wymieniane co 60 tys. km.
Przypomnijmy, że silnik 1,4 TSI EcoFuel jest jednostką napędową z bezpośrednim wtryskiem benzyny, która w trybie pracy na CNG zasilana jest wyłącznie gazem bez dotrysku benzyny, który w aftermarketowych instalacjach gazowych do silników FSI zapewnia chłodzenie i oczyszczanie z produktów spalania końcówek wtryskiwaczy.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.