Ecomotive Solutions jest pierwszą we Włoszech firmą, która uzyskała od Ministerstwa Infrastruktury i Transportu homologację do dokonywania konwersji na zasilanie gazowe (dual fuel) silników wysokoprężnych Heavy Duty o pojemnościach skokowych od 9676 do 16128 cm3, które spełniają normę Euro 6. Stosowany system zasilania gazowego D-GID może pracować z wykorzystaniem gazu ziemnego lub biometanu w postaci sprężonej (CNG) lub skroplonej (LNG) oraz gazu płynnego (LPG).
Zastosowanie systemu D-GID nie wpływa na charakterystykę pracy silnika wysokoprężnego. Utrzymywane są parametry jednostki napędowej jak przy zasilaniu olejem napędowym. W przypadku braku gazu system automatycznie powraca do pracy na oleju napędowym.
Dotychczas Ecomotive Solutions uzyskał homologacje pozwalające na montaż gazodieslowskich systemów D-GID w samochodach osobowych i lekkich dostawczych spełniających normy Euro 5 i Euro 6 oraz w pojazdach ciężkich (Heavy Duty) spełniających normę Euro 5.
W ten sposób firma może zaspokajać rosnące zainteresowanie flot energooszczędnymi pojazdami o ograniczonym do minimum negatywnym wpływie na środowisko.
Kolejne działania Ecomotive Solutions mające na celu zatwierdzenie kolejnych generacji pojazdów, które mogą być konwertowane na zasilanie gazowe z wykorzystaniem systemu D-GID potwierdzają wiodącą na arenie międzynarodowej rolę firmy w zakresie konwersji silników pojazdów z silnikami wysokoprężnymi na zasilanie dual fuel.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.