Był to pierwszy pokaz w Wielkiej Brytanii nowego, gazowego pojazdu Volvo FE CNG spełniającego wymagania normy Euro 6. Brytyjski importer wiąże z nim duże nadzieje i jest przekonany, że będzie cieszył się on sporym zainteresowaniem zarówno wśród użytkowników prywatnych jak i reprezentujących sektor publiczny.
Nowe Volvo FE CNG jest zaprojektowane jako cicha i wydajna ciężarówka niskoemisyjna przeznaczona do zaspokajania potrzeb firm komunalnych, dystrybucyjnych i innych przewoźników pracujących w środowisku miejskim.
Volvo FE CNG jest dostępne w dwóch wersjach układów napędowych 4x2 (DMC 18 t) lub 6x2 (DMC 26 t).
Volvo FE CNG jest napędzane 6-cylindrowym, turbodoładowanym silnikiem G9K, który jest wyposażony w zapłon iskrowy i chłodzony układ recyrkulacji spalin SEGR.
Jednostka napędowa jest zasilana mieszanką gazowo-powietrzną o składzie stechiometrycznym, a jej spaliny są oczyszczane w trójdrożnym reaktorze katalitycznym.
Silnik nie ma filtra cząstek stałych (DPF) ani układu selektywnej redukcji katalitycznej SCR wraz z niezbędnym do jego pracy czynnikiem jakim jest AdBlue.
Silnik jest napędzany wyłącznie gazem ziemnym lub biometanem. Głównym składnikiem obu paliw jest metan - najprostszy węglowodór, który spala się z minimalną emisją szkodliwych składników spalin. Silnik nie emituje cząstek stałych, a emisja dwutlenku węgla jest niższa o około 20% niższa niż porównywalnego silnika o zapłonie samoczynnym (Diesla).
Silnik osiąga moc 320 KM przy 2050 obr./min. i maksymalny moment obrotowy o wartości 1356 Nm. Jest on dostępnym w przedziale 1300-1400 obr./min. Jak przystało na dystrybucyjny pojazd miejski z silnika moment obrotowy jest przekazywany do automatycznej, 6-biegowej skrzyni przekładniowej Allison wyposażonej w zwalniacz hydrostatyczny.
Paliwo gazowe jest magazynowane w zbiornikach w postaci sprężonej. Są one umieszczone po obu stronach ramy, między osiami (rozstaw 4750 mm) i mieszczą 120 m3 gazu, który jest sprężany do ciśnienia 20 MPa. Istnieje możliwość zamontowania dodatkowych zbiorników gazu mieszczących kolejne 80 m3.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.