Nowe pojazdy dystrybucyjne Renault Trucks serii D w wersji Wide są napędzane (podobnie jak Volvo FE CNG) nowym 9-litrowym silnikiem spełniającym wymagania Euro 6. Jednostka napędowa oferuje moc 320 KM i moment obrotowy o wartości 1356 Nm.
Silniki zasilane sprężonym gazem ziemnym są idealnym rozwiązaniem dla obsługi centrów miast ponieważ charakteryzują się niską emisją szkodliwych składników spalin, przy praktycznie całkowitym wyeliminowaniu ze spalin cząstek stałych i znacznie niższej niż w przypadku silników Diesla emisji hałasu. Zasięg samochodów jest porównywalny do pojazdów wyposażonych w silniki wysokoprężne.
Ciężarówki Renault CNG mogą być napędzane gazem ziemnym lub biometanem, który jest paliwem odnawialnym powstającym z materii organicznej, pozwalającym na znaczne ograniczenie emisji dwutlenku węgla w stosunku do silników Diesla.
Renault serii D Wide w odmianie napędzanej gazem są oferowane w dwóch konfiguracjach podwozia: 4x2 o dopuszczalnej masie całkowitej 19 t i 6x2 o DMC 26 t.
Gazowe podwozia są bardzo często nośnikami pojazdów komunalnych, w tym do wywozu nieczystości czy też wykorzystywane w miejskiej dystrybucji. W związku z tym, dla zwiększenia wygody eksploatacji samochodu w mieście, jego układ napędowy jest konfigurowany z automatyczną skrzynią biegów Allison 3200.
Do magazynowania paliwa gazowego używa się 6 lub 8 zbiorników. Mają one łączną pojemność odpowiednio: 600 lub 800 l, mieszcząc 90 kg (120 m3) lub 120 kg (160 m3) sprężonego do 20 MPa gazu ziemnego.
Gazowe wersje Renault D Wide powstają, podobnie jak napędzane silnikami Diesla, w fabryce w miejscowości Blainville-sur-Orne (region Dolna Normandia, departament Calvados).
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.