Niespodzianek nie ma ani na zewnątrz, ani pod maską. Przednia pokrywa zasłania dostosowany do zasilania CNG wariant trzycylindrowego silnika MPI o pojemności 1 l, który – tak, jak w bratnim up!-ie – osiąga moc 68 KM, czyli w pół drogi między odmianami benzynowymi (60- i 75-konną). Jednostka napędowa łączona będzie wyłącznie z 5-biegową przekładnią mechaniczną. Auto wyposażono w dwa zbiorniki sprężonego gazu (przed i za tylną osią), o objętościach wodnych 34,5 i 37,5 l (łącznie 72 l) oraz rezerwowy, 10-litrowy bak benzynowy. Takie połączenie zapewnia łączny zasięg na poziomie aż 600 km, choć po odliczeniu benzyny spada on zapewne do ok. 400 km.
Co ważne, sposób rozmieszczenia zbiorników nie wpływa na funkcjonalność wnętrza ani bagażnika, tyle że o kole zapasowym można zapomnieć. Istotny jest także fakt, że – choć to klon – Citigo stanowi pierwszy w dziejach Skody model z fabryczną instalacją CNG. Marka wiele sobie obiecuje po tym segmencie rynku motoryzacyjnego i zapowiada kolejne propozycje, w tym metanową wersję nowej Octavii. Wróćmy jednak do malucha z Mlada Boleslav. Aby jeszcze poprawić wyniki ekonomiczno-ekologiczne auta, producent wyposażył je w pakiet Green Tec, obejmujący system start/stop i opony o zmniejszonych oporach toczenia. Ceny we Włoszech startują z poziomu 12040 euro i... na tym poprzestańmy.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.