Paweł Paluch
dyrektor ds. marketingu i komunikacji Scania Polska S.A.
To pierwszy tego typu pojazd Scania w Polsce. Zestaw przestrzenny to atrakcyjne rozwiązanie, które pozwala na optymalizację kosztów transportu, a wykorzystanie LNG jako paliwa przynosi dodatkowe korzyści środowiskowe w postaci ograniczenia emisji CO2. W Scania wiemy, że zrównoważony rozwój i rentowność są silnie ze sobą powiązane. Nasze pojazdy ciężarowe nowej generacji z napędem gazowym pozwalają na uzyskanie idealnej równowagi między niską emisją spalin, mocą i zasięgiem. Optymalizując transport w inteligentny sposób, wykorzystując digitalizację i automatyzację oraz paliwa alternatywne, możemy ograniczyć marnotrawstwo w transporcie i zadbać o środowisko.
Pojazdy Scania na gaz są zasilane metanem. Oznacza to, że zarówno biogaz, jaki i gaz ziemny (LNG lub CNG), mogą być wykorzystywane równolegle, zaś samo przejście z jednego paliwa na drugie jest proste do wykonania. Oba rodzaje gazu są również dostępne w formie sprężonej lub skroplonej. Pojazdy Scania napędzane gazem mogą być wykorzystywane zarówno podczas pracy na długodystansowych trasach, placach budów, jak i w transporcie miejskim.
W ofercie Scania znajduje się szeroki wybór konfiguracji osi podwozi, które mogą być zespolone z różnymi profilami ramy głównej. Ramy projektowane są tak, by swoim kształtem oraz sztywnością były dostosowane do konkretnego przeznaczenia i obciążenia. Dostępne są ramy o różnej wytrzymałości, zarówno z pojedynczymi jak i podwójnymi podłużnicami. System modułowy ramy umożliwia prawie nieograniczony zakres adaptacji.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.