Elmex inwestuje we flotę pojazdów Scania LNG

Scania Polska
źródło: Scania Polska
Dodany: 25.02.2020
Informacja producenta

 
Pierwsza partia 10. ciągników Scania R 410 napędzanych gazem ziemnym do transportu długodystansowego została wydana właścicielom firmy Elmex Logistics Group Sp. z o.o. w lutym 2020 r. Kontrakt zawarto po udanych testach w ramach programu Scania "Zawsze na czele".

 

Adam Gałka

dyrektor generalny Elmex Logistics Group Sp. z o.o.

Postanowiliśmy, jako jedna z pierwszych firm w Polsce, stworzyć flotę w pełni bazującą na pojazdach przyjaznych dla środowiska, napędzanych LNG. Docelowo będzie to kilkadziesiąt pojazdów. W naszych działaniach myślimy o przyszłości skutecznie łącząc innowacyjność oraz ciągły rozwój z ochroną środowiska.

Adam Gałka, Elmex; Krzysztof Potok, E-LOGIS; Michał Ferster, partner biznesowy Scania Poznań; Marcin, Scania Poznańfot. Scania PolskaStoją od lewej: Adam Gałka, dyrektor generalny Elmex Logistics Group Sp. z o.o.; Krzysztof Potok, prezes zarządu E-LOGIS Sp. z o.o.; Michał Ferster, partner biznesowy Scania Poznań; Marcin Orczyk, dyrektor oddziału Scania Poznań

To pierwsze tak duże zamówienie na pojazdy Scania napędzane LNG w 2020 roku. Rozwiązania zastosowane w ciągnikach pozwalają na maksymalne wykorzystanie możliwości pojazdu i uzupełniających ich usług. Pojazdy wyposażono w zwalniacze (retardery), skrzynie biegów Scania Opticruise oraz aktywne tempomaty. Ponadto, w kabinach zamontowano fotele premium, aby zapewnić kierowcom jak najbardziej komfortowe warunki pracy.

Firma Elmex działa na rynku TSL od ponad 20 lat i świadczy usługi z zakresu transportu i logistyki w branży automotive i e-commerce. Pojazdy marki Scania dominują we flocie firmy.

Zrównoważone rozwiązania transportowe

Wykorzystanie LNG, jako paliwa w pojazdach Scania pozwala na redukcję emisji CO2 na poziomie około 20%. Co więcej, emisja toksycznych tlenków azotu jest o ponad 90% niższa, w porównaniu z pojazdami zasilanymi dieslem. Dodatkowo, dzięki właściwościom gazu ziemnego możliwe jest całkowite wyeliminowanie emisji sadzy. Kwestie te są ważne dla firm, którym zależy na stosowaniu "zielonych rozwiązań transportowych" w prowadzonym przez siebie biznesie.

Paweł Paluch

dyrektor ds. marketingu i komunikacji Scania Polska S.A.

Przedsiębiorstwa zajmujące się transportem stoją przed wyzwaniem dostosowania swoich flot do oczekiwań związanych z ograniczaniem emisyjności transportu. Rośnie powszechna świadomość ekologiczna, oczekują też tego ich klienci. W ofercie Scania znajdują się silniki zasilane uwodornionym olejem roślinnym (HVO), biogazem i gazem (zarówno CNG, jak i LNG), bioetanolem i biodieslem. W Scania oferujemy te rozwiązania od wielu lat, jako produkty seryjne, sprawdzone w codziennej eksploatacji. Nasze produkty są też wspierane przez dodatkowe, kompleksowe usługi, dzięki którym korzyści środowiskowe i ekonomiczne dla klienta, mogą być jeszcze większe.

Pojazdy Scania zasilane LNG są dostępne w sieci Scania w całej Polsce.


Good Przydatny artykuł (2)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie