Gazowy hatchback i kombi
SEAT Leon w wersji z gazowym silnikiem 1.5 TGI będzie oferowany jako 5-drzwiowy hatchback oraz w wersji kombi (Sportstourer). Obie odmiany nadwoziowe będą dostępne w trzech różnych wersjach wyposażenia (Style, Xcellence i FR). Niezależnie od wybranego poziomu wyposażenia, każdy samochód z silnikiem TGI będzie wyposażony standardowo w SEAT Digital Cockpit.
Trzy zbiorniki CNG
Zamontowane w nowym Leonie 3 zbiorniki gazu ziemnego mieszczą łącznie 17,3 kg tego paliwa co pozwala na pokonanie dystansu do 440 km bez konieczności tankowania. Po zużyciu całego zapasu gazu dojazd do najbliższej stacji zapewnia zbiornik benzyny o pojemności 9 l.
Jednostka napędowa nowego SEATa Leona TGI wykorzystuje cykl Millera, który minimalizuje energię potrzebną do wykonania suwu dolotu (ssania).
Jest ona zbudowana w 4-cylindrowym układzie konstrukcyjnym i dysponuje pojemnością skokową 1 498 cm³, która przy stopniu sprężania 12,5 zapewnia możliwość uzyskania mocy 130 KM (96 kW) i momentu obrotowego o maksymalnej wartości 200 Nm.
Gazowa jednostka napędowa jest konfigurowana zarówno z ręcznie sterowaną skrzynią biegów jak i zautomatyzowaną przekładnią DSG.
Silnik 1.5 TGI zużywa od 3,9 do 4,3 kg gazu ziemnego na 100 km (wg cyklu WLTP) i emituje na tym dystansie od 107 do 118 g CO2. SEAT podaje, że emisja dwutlenku węgla (CO2) jest o około 25% niższa w porównaniu z wersją benzynową (TSI). Także koszty użytkowania na gazie ziemnym są niższe (o 50% w porównaniu z benzyną i 30% w porównaniu z olejem napędowym.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.