Prezes SEATa Luca de Meo i dyrektor generalny Snam Marco Alvera podpisali w Mediolanie strategiczne porozumienie mające na celu zintensyfikowanie działań w zakresie wykorzystania sprężonego gazu ziemnego (CNG) i odnawialnego biometanu (bio-CNG) w zrównoważonej mobilności.
Obie firmy mają wspólne, określane jako strategiczne, rynki we Włoszech, Francji i Austrii. Zawarte porozumienie pozwoli wzmocnić na nich pozycję CNG i bio-CNG jako czystej alternatywy dla tradycyjnych paliw silnikowych.
Umowa przewiduje, że obie firmy będą badać możliwości rozwoju biznesu i działań handlowych skierowanych do klientów korporacyjnych, dealerów i konsumentów, by promować rozwój sieci stacji paliw, a także wspierać projekty związane w sektorem paliw metanowych.
SEAT i Snam będą także współpracować w tworzeniu nowych produktów, mających na celu oferowanie wartości dodanej użytkownikom pojazdów zasilanych gazem ziemnym. Strategiczne porozumienie, które może objąć także inne marki Grupy Volkswagen będzie polegać także rozwijaniu zastosowania odnawialnego biometanu, który w jeszcze większym stopniu zmniejsza emisję szkodliwych składników spalin.
Luca de Meo
dyrektor generalny SEATa
Umowa z firmą Snam umożliwi nam podjęcie kroków zmierzających do popularyzacji CNG jako paliwa silnikowego. Włochy są wiodącym krajem w wykorzystaniu paliw metanowych. Zgodnie z przewidywaniami ich rynek wchłonie aż 55% sprzedanych w 2018 r. w Europie pojazdów zasilanych gazem ziemnym. W przypadku SEATa jeden na pięć pojazdów sprzedawanych we Włoszech jest zasilany CNG. Dzięki tej umowie będziemy dalej rozwijać rynek sprężonego gazu ziemnego we Włoszech.
Marco Alvera
dyrektor generalny Snam
Partnerstwo to wzmocni rozwój zrównoważonej mobilności z wykorzystaniem gazu ziemnego i biometanu, zarówno we Włoszech, jak i w całej Europie, łącząc innowacyjny rozwój infrastruktury Snam oraz wiedzę SEATa w zakresie wdrażania nowych modeli samochodów gazowych. Uważamy, że gaz ziemny jest najbardziej bezpośrednio działającym rozwiązaniem, które jest w stanie poprawić jakość powietrza w naszych miastach. Zapewnia także równowagę środowiskową, wydajność i korzyści ekonomiczne. Zrównoważona mobilność jest jednym z kluczowych obszarów, na których koncentruje się nasz plan inwestycji o wartości 200 mln euro.
CNG - zrównoważona alternatywa
W Europie istnieje tendencja wzrostowa w zakresie użytkowania samochodów zasilanych sprężonym gazem ziemnym w Europie. Włochy są głównym europejskim rynkiem z flotą około 1 miliona pojazdów i infrastrukturą do tankowania liczącą 1300 stacji CNG.
Gazowe pojazdy SEAT
SEAT angażuje się w wykorzystanie CNG jako paliwa silnikowego, traktując je jako wydajną i opłacalną alternatywę dla klasycznych paliw. Obecnie SEAT oferuje technologię zasilania sprężonym gazem ziemnym i benzyną w Mii, Ibizie, Leonie i Aronie.
Firma Snam
Niedawno firma Snam zainaugurowała swoją pierwszą stację paliw L-CNG w Pesaro. Obecnie firma dysponuje 50 instalacjami tankowania gazu ziemnego i biometanu, a plany rozwojowe zakładają powstanie około 300 nowych punktów tankowania gazu ziemnego.
CNG to ekologia
Samochody zasilane CNG emitują o 75% mniej tlenków azotu w porównaniu z pojazdami z silnikami Diesla i o 25% mniej CO2 niż podobne auto napędzane benzyną. Silnik gazowy eliminuje praktycznie w 100% emisję cząstek stałych. Gazomobilność w transporcie kołowym jest uznawana przez Unię Europejską za rozwiązanie ekologiczne. Zatem korzyści płynące z używania gazu ziemnego polegają m.in. na tym, że samochody zasilane CNG mają dostęp do europejskich miast, w których istnieją ograniczenia w ruchu pojazdów. Poza tym, przyczyniają się one do walki ze zmianami klimatu. Gaz ziemny zapewnia także znaczące korzyści ekonomiczne dla konsumentów, ponieważ pozwala zaoszczędzić ponad 30% kosztów eksploatacji w porównaniu do oleju napędowego i ponad 55% w stosunku do benzyny.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.