Inwestycja, która będzie realizowana do 2015 r. zamknie się kwotą 6 mln dolarów (130 mld VND - dongów wietnamskich). Nowe autobusy gazowe będą sukcesywnie zastępować używane dotychczas pojazdy zasilane olejem napędowym.
Pierwszy autobus CNG firma SAMCO wyprodukowała w kwietniu 2013 r. Powstały we współpracy z firmą Hyundai na podwoziu autobusu Super Aero City pojazd to typowy miejski autobus o długości 12 m. Jednak w odróżnieniu od pojazdów europejskich ma on wysoką podłogę. Pod nią znajdują się zbiorniki CNG. Są to zbiorniki typu II, stalowe w oplocie z kompozytów wzmocnionych włóknem (FRP - Fibre Reinforced Plastic). Produkowany przez SAMCO autobus ma oznaczenie City H.75 CNG.
Standardowo stosuje się 7 zbiorników CNG o pojemności geometrycznej 813 l, opcjonalnie można zastosować 8 zbiorników, zwiększając pojemność do 932 lub 1051 l. Gaz jest przechowywany pod ciśnieniem 20 MPa.
Autobus jest napędzany gazowym silnikiem Hyundai C6AB o zapłonie iskrowym, który przy pojemności skokowej 11,149 l zapewnia moc 290 KM przy 2200 obr./min. oraz dysponuje maksymalnym momentem obrotowym o wartości 1100 Nm, który jest osiągany przy 1400 obr./min.
Obecnie po ulicach Ho Chi Minh, największego miasta w południowym Wietnamie, porusza się 30 autobusów CNG. Jest wśród nich także 21 importowanych z Korei Południowej pojazdów Hyundai, które pracują dla firmy Sai Gon Passenger Transport Company. Siedem takich autobusów nabył inny operator komunikacji miejskiej - HCM City Bus Co-operative Alliance.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.