Europa musi zainicjować udaną transformację energetyczną w ramach planu działania mającego doprowadzić do osiągnięcia zerowej emisji do 2050 r. w zakresie mobilności. Zarówno sprężony (CNG) jak i skroplony (LNG) gaz ziemny stanowią konkretne rozwiązania dla pojazdów osobowych oraz sektora przewozu ładunków, które mogą w istotny sposób wspomóc dojście do zerowej emisji, uzupełniając inne alternatywne opcje napędu.
Petr Dolejsi
dyrektor ACEA ds. mobilności i zrównoważonego transportu
Gaz ziemny i biometan są dostępnymi obecnie paliwami silnikowymi, które mogą pomóc w zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla z nowych i już użytkowanych pojazdów. Z tego powodu kierujemy apel do polityków, aby położyli większy nacisk na to by stacje tankowania paliw metanowych zdefiniowane w dyrektywie UE w sprawie infrastruktury paliw alternatywnych (DAFI) powstawały. Dotyczy to także budowy infrastruktury dla wszystkich innych przyszłościowych opcji napędu.
Stopniowe włączanie odnawialnych źródeł energii (biogazu) do sieci gazowej przyczyni się do dalszej redukcji emisji dwutlenku węgla z sektora transportu drogowego (dekarbonizacji). Aby przyspieszyć przejście sektora transportowego na biometan, co w jeszcze większym stopniu ograniczy emisję CO2 flot pojazdów zasilanych paliwami metanowymi (CNG i LNG), należy zachować strategiczną rolę istniejącej infrastruktury.
Europejskie Stowarzyszenie Biogazu (EBA), NGVA Europe (Natural & Bio Gas Vehicle Association) oraz Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) wzywają Unię Europejską do:
Susanna Pflüger
sekretarz generalna EBA
Gazomobilność to czysta alternatywa dla sektora transportu, która jest przystępna cenowo oraz w pełni zgodna z Europejskim Zielonym Porozumieniem. Bio-CNG i bio-LNG mają bardzo niską emisję "well to wheel", co przekłada się na pozytywne skutki dla środowiska i społeczeństw krajów europejskich.
Andrea Gerini
sekretarz generalny NGVA Europe
Wykorzystanie gazu ziemnego i biometanu jest szybkim i łatwym sposobem na uzupełnienie złożonego systemu, który stopniowo, na całym świecie, zmieni nasz sposób naszego przemieszczania i transportu towarów. Uznając rolę tego procesu w dekarbonizacji transportu, przyszły przegląd dokumentów UE jest najlepszym sposobem na stworzenie bezpiecznego, trwałego i wydajnego systemu na rzecz mobilności obywateli Europy i logistyki przedsiębiorstw. Proces ten musi rozpocząć się jak najszybciej.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.