Produkcja samochodów w Azji Południowo-Wschodniej wynosi ponad 3,7 mln sztuk rocznie, z czego ponad 2,4 mln pojazdów (wspomniane 66%) powstaje właśnie w Tajlandii. Dziesięciu producentów pojazdów oferuje także nowe samochody dostosowane do zasilania CNG.
Według NGV Global światowa dynamika wzrostu liczby pojazdów zasilanych gazem ziemnym wynosi około 23,7% rocznie, podczas gdy w rejonie Azji Południowo-Wschodniej wskaźnik ten przekracza 40%.
Przewidywania co do rozwoju rynku motoryzacyjnego w tym regionie mówią, że do 2030 r. liczba pojazdów w Azji będzie stanowić 49% populacji samochodów na świecie. Niestety azjatyckie złoża ropy naftowej stanowią tylko 9% światowych zasobów tego nośnika energii, co skłania do większego wykorzystania paliw alternatywnych w tym LPG i CNG.
Rząd Tajlandii wpisuje się w ten trend i także naciska na rozwój paliw alternatywnych i konwersji pojazdów do zasilania paliwami gazowymi. Plany zakładają, że do 2020 r. 44% pojazdów w Tajlandii będzie napędzanych paliwami alternatywnymi, w tym paliwami gazowymi.
W zakresie tych ostatnich już teraz kraj ten wykazuje duży potencjał wzrostu. W 2013 r. przybyło w ponad 112 tys. samochodów zasilanych gazem ziemnym, co wynika z dość dobrze rozwiniętej (488 stacji CNG) i nadal rozwijającej się infrastruktury (w 2014 r. planowane jest otwarcie 59 kolejnych stacji sprężania gazu ziemnego). Jeszcze lepiej rozwinięta jest sieć stacji LPG, która obejmuje 1500 obiektów. Tempa nabiera także rozwój biogazowni, produkcja biodiesla i dodatków biopaliwowych do klasycznych paliw silnikowych.
W świetle badań Tajlandia ma być w ciągu najbliższych 3 lat najważniejszym rynkiem paliw alternatywnych w Azji.