Obecnie ponad 12 tys. pojazdów Iveco zasilanych CNG jest eksploatowanych w Europie. Pięć tysięcy to Daily, kolejne 2 tys. to pojazdy średnie i ciężkie. Pozostałe 5 tys. to autobusy.
Iveco niedawno dostarczyło kolejnych 20 samochodów gamy Natural Power (tak określane są zasilane CNG Iveco). Były to gazowe Stralisy dla bułgarskiego przewoźnika, firmy Arena I.T., działającej od 2001 r. w mieście Płowidow.
Uroczyste przekazanie samochodów (model AT440S33T/P) odbyło się w siedzibie firmy PTS Ltd., która od 2002 r. jest autoryzowanym dealerem Iveco.
Dostarczone samochody są napędzane silnikami Cursor 8 o mocy 243 kW (330 KM), których emisja jest zgodna z restrykcyjną europejską normą emisji spalin EEV (Environmentally-Friendly Enhanced Vehicle).
Przetestowaliśmy dwa pierwsze dostarczone nam pojazdy marki Iveco Stralis i okazało się, że zużycie paliwa jest niższe niż się spodziewaliśmy. W świetle tych wyników nasza inwestycja jest jeszcze bardziej rentowna i ekologiczna. Potwierdza również znaczenie CNG jako paliwa alternatywnego.
Ivan Tobiev, Dyrektor Zarządzający Arena I.T.
Zastosowana technologia zasilania wykorzystująca sprężony gaz ziemny (CNG) gwarantuje znaczne obniżenie emisji szkodliwych składników spalin przy zachowaniu osiągów silników Diesla. Iveco szacuje, że całkowity koszt użytkowania Stralisa zasilanego gazem ziemnym zmniejsza się o 15%.