Rok 2015 był dla marki Solbus rekordowy pod względem liczby wyprodukowanych autobusów gazowych. Stanowiły one 3/4 zeszłorocznej produkcji Solbusa.
Na początku 2015 r. zrealizowano dostawę 35 przegubowych Solbusów SM 18 napędzanych LNG do MZA Warszawa, a pod koniec roku został zrealizowany kontrakt na dostawę 40 hybrydowych (gazowo-elektrycznych) autobusów CNG dla MPK w Częstochowie.
W sumie sprzedaż gazowych autobusów Solbus zamknęła się w 2015 r. liczbą 75 pojazdów. Dominowały wśród nich autobusy przegubowe - 50 sztuk. MZA Warszawa zamówiła wszystkie 35 autobusów w wersji 18-metrowej (przegubowej), a wśród pojazdów dostarczonych do Częstochowy znalazło się 15 przegubowców. 25 autobusów 12-metrowych także zasiliło tabor MPK w Częstochowie.
Co ciekawe dla przewoźnika częstochowskiego impulsem do zakupu autobusów zasilanych CNG była dotacja uzyskana z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, podczas gdy stołeczne MZA decyzję o zakupie podjęło w oparciu o kalkulację kosztów.
W Europie zauważamy tendencję wypierania autobusów z silnikami Diesla, nawet tych spełniających normę Euro 6 przez autobusy elektryczne i gazowe. Naszymi hybrydami na gaz ziemny interesują się żywo potencjalni nabywcy głównie z tych krajów, gdzie są dostępne stacje tankowania CNG i paliwo to jest dobrze znane.
Wielu z nich mówi wprost, że nasza gazowo-elektryczna konstrukcja hybrydowa jest strzałem w dziesiątkę, bo pozwala jeździć na ekologicznym paliwie, a jednocześnie ograniczać emisję CO2. A przecież redukcja emisji dwutlenku węgla jest oczkiem w głowie Komisji Europejskiej i priorytetem dla wielu europejskich miast.
Michał Śliżak, Specjalista ds. Zamówień publicznych, Lider Trading
Solbus planuje w 2016 r. dalszy rozwój autobusów gazowo-elektrycznych i pojazdów na skroplony gaz ziemny (LNG). Zarówno w tym roku jak i w nadchodzących latach będą oferowane także tradycyjne autobusy CNG.