Podwozia Renault D Wide CNG są oferowane w 2 konfiguracjach 4x2 (18 ton DMC) i 6x2 (26 t DMC) z zabudowami do zbiórki odpadów stałych.
Renault zbiera doświadczenia z zasilania gazowego swoich pojazdów od 2014 r., a pojawienie się wersji Euro 6 pokazuje potencjał paliwa, które z każdymi nowymi uregulowaniami emisyjnymi zyskuje na znaczeniu w transporcie drogowym, zarówno w postaci sprężonej (CNG) jak i skroplonej (LNG).
W transporcie miejskim ważna jest dużo niższa emisja szkodliwych składników spalin oraz mniejsze oddziaływanie na środowisko. W związku z tym pojazdy takie z powodzeniem poruszają się w ścisłych centrach miast, które są niedostępne dla samochodów napędzanych klasycznymi paliwami silnikowymi.
Silnik Renault D Wide CNG pochodzi od renomowanego dostawcy gazowych jednostek napędowych jakim jest firma Cummins. Zapewnia on identyczne osiągi jak jednostki dieslowskie, rozwijając nawet nieco większy moment obrotowy (1356 Nm) przy obniżonej w stosunku do silników o zapłonie samoczynnym emisji hałasu.
Gazowy silnik o zapłonie iskrowym ma takie same okresy międzyobsługowe jak porównywalny silnik Diesla, a do osiągnięcia poziomu emisji, który jest zgodny z normą Euro 6 nie jest konieczne używanie filtra cząstek stałych oraz AdBlue. Czas tankowania jest taki sam jak w przypadku pojazdów z silnikami Diesla, a samo paliwo gazowe jest około 18% tańsze od oleju napędowego.
W układzie napędowym zaprezentowanych pojazdów Renault Trucks D Wide CNG Euro 6 zastosowano przekładnie automatyczne Allison 3200, które znakomicie nadają się do pojazdów użytkowanych w ruchu miejskim (w tym przede wszystkim do śmieciarek).
Podwozia są dostępne na rynku hiszpańskim z dwoma pakietami zbiorników. Mniejszy ma 600 l pojemności (6 zbiorników), które pozwalają na zatankowanie 90 kg sprężonego do 20 MPa gazu ziemnego. Większy pakiet butli (8 sztuk) mieści 800 l gazu, czyli około 120 kg CNG.