Arkadiusz Sekściński
Wiceprezes Zarządu PGNiG SA ds. rozwoju
To ważne, że popularność gazomobilności w Polsce rośnie, ponieważ transport publiczny napędzany gazem ziemnym to realna szansa na szybszą poprawę jakości powietrza w miastach. To szczególnie istotne w takich metropoliach jak Warszawa, która konsekwentnie stawia na dynamiczną rozbudowę floty autobusów gazowych. – powiedział.
PGNiG Obrót Detaliczny dostarcza paliwo LNG do Zajezdni Ostrobramska nieprzerwanie od maja 2019 roku. Nowa umowa z MZA w Warszawie będzie obowiązywała do momentu zrealizowania dostaw skroplonego gazu ziemnego o łącznej wartości 70 mln zł.
Henryk Mucha
Prezes Zarządu PGNiG Obrót Detaliczny
Nowy kontrakt stanowi kolejny etap trwającej od kilku lat udanej współpracy z MZA w Warszawie. To także dowód naszej skuteczności sprzedażowej i atrakcyjnej oferty rynkowej w tym obszarze, która po raz kolejny okazała się korzystniejsza od konkurencji. Dość powiedzieć, że to już trzeci z rzędu wygrany przez nas przetarg na dostawy paliwa LNG do Zajezdni Ostrobramska.
Zlokalizowana w warszawskiej zajezdni stacja posiada instalację do tankowania zarówno paliwa LNG, jak i wytwarzania oraz tankowania sprężonego gazu ziemnego CNG. Oba paliwa są wykorzystywane do napędzania rosnącej floty autobusów gazowych MZA, która do końca 2022 roku będzie liczyła łącznie 345 autobusów na gaz CNG lub LNG, stając się największą w Polsce.
Marcin Szczudło
Wiceprezes PGNiG Obrót Detaliczny, odpowiedzialny za obszar CNG/LNG
Autobusy gazowe wpisały się na stałe w krajobraz polskich miast. Obecnie ich flota liczy blisko 800 pojazdów, a od 2019 roku co czwarty rejestrowany nowy autobus jest napędzany gazem CNG lub LNG. Przekłada się to na nasze dobre wyniki sprzedażowe – w ciągu 9 miesięcy 2021 roku zwiększyliśmy sprzedaż LNG o blisko 130 proc. i CNG o 16 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2020.