Umowa o wartości 4 mln zł będzie obowiązywała przez 12 miesięcy. Paliwo gazowe trafiać będzie do istniejącej stacji tankowania, która działa w zajezdni przy ulicy Ostrobramskiej 38 w Warszawie.
Maciej Woźniak
wiceprezes PGNiG SA ds. handlowych
Dynamiczny rozwój gazomobilności w Polsce jest możliwy dzięki szerokiemu dostępowi do gazu ziemnego w postaci sprężonej CNG i skroplonej LNG jaki zapewnia Grupa PGNIG. Gaz ziemny to najbardziej ekologiczne paliwo w transporcie publicznym - przyczynia się do poprawy jakości powietrza w Polsce, na czym Grupie PGNIG bardzo zależy.
Stacja w Zajezdni Ostrobramska posiada instalację do tankowania zarówno paliwa LNG, jak i wytwarzania oraz tankowania sprężonego gazu ziemnego CNG. Oba paliwa są stosowane do napędzania silników spalinowych w ekologicznych pojazdach.
Henryk Mucha
prezes PGNiG Obrót Detaliczny
Cieszymy się, że Warszawa odważnie i konsekwentnie stawia na niskoemisyjny transport publiczny oparty na wykorzystaniu ekologicznych autobusów gazowych. Nasza umowa stanowi kolejny element udanej współpracy z MZA. W tym roku uruchomimy również stację tankowania autobusów w zajezdni przy ulicy Kleszczowej, która docelowo będzie służyła do tankowania 110 nowych pojazdów.
Paliwo gazowe stanowi najlepszą, ekologiczną alternatywę dla oleju napędowego, dominującego w polskim transporcie publicznym, ponieważ oznacza m.in. nawet dziesięciokrotnie mniejszą emisję cząstek stałych do atmosfery. Ponadto pojazdy zasilane gazem ziemnym poruszają się zdecydowanie ciszej, co jest szczególnie istotne w przypadku centrów miast.
Jan Kuźmiński
Prezes Zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych
To kolejna umowa Miejskich Zakładów Autobusowych z PGNiG. Dzięki kolejnym kontraktom zapewniliśmy sobie dostawy paliwa dla 145 autobusów gazowych. Zgodnie z polityką władz Warszawy w najbliższych latach będziemy nadal inwestowali w dostawy ekologicznego taboru, w tym gazowego.
Marcin Szczudło
wiceprezes PGNiG Obrót Detaliczny
Transport publiczny w polskich miastach przeżywa prawdziwą ekologiczną rewolucję. Tylko w tym roku na wykorzystanie gazu do zasilania autobusów zdecydowały się: Łomża, Suwałki oraz Bielsko-Biała, które dołączyły do takich miast jak Kielce, czy właśnie Warszawa. Tendencja jest rosnąca – teraz po Polsce jeździ około 400 autobusów na gaz ziemny, a do końca 2019 roku będzie ich już 600. Autobusy gazowe bez wątpienia mogą stanowić jeden z filarów transportu niskoemisyjnego w Polsce.