PGNiG Obrót Detaliczny - umowa na CSB podpisana

PGNiG Obrót Detaliczny
źródło: PGNiG Obrót Detaliczny
Dodany: 24.07.2019
Informacja producenta

 
PGNiG Obrót Detaliczny zawarło z Asseco Poland umowę na zbudowanie i wdrożenie Centralnego Systemu Bilingowego (CSB). Rozwiązanie to podniesie jakość obsługi indywidualnych klientów spółki oraz małych firm, a także skróci czas ich obsługi. System będzie gotowy i zasilony danymi najpóźniej w połowie 2022 roku.

 
REKLAMA

Maciej Woźniak

Wiceprezes PGNiG SA ds. handlowych

To jeden z największych tego typu projektów realizowanych w branży energetycznej w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki wdrożeniu Centralnego Systemu Bilingowego, największy dostawca usług detalicznych w Grupie PGNiG uzyska narzędzie do jeszcze bardziej efektywnej obsługi naszych obecnych, jak i przyszłych klientów. Szacujemy, że
z nowego rozwiązania skorzysta blisko 7 mln odbiorców gazu i energii elektrycznej w Polsce.

Henryk Mucha

Prezes PGNiG Obrót Detaliczny

System pozwoli nam na efektywne ofertowanie nowych produktów i usług powiązanych. Mając dostęp do aktualnych danych, będziemy mogli ograniczać ryzyka operacyjne, a także upraszczać procesy zarządcze. Jestem przekonany, że Asseco Poland zbuduje dla nas najbardziej innowacyjny system do obsługi klientów w tej części Europy.

Podpisanie umowy na Centralny System Bilingowy pomiędzy PGNiG a Asseco Polandfot. CNG-LNG.plPodpisanie umowy na Centralny System Bilingowy pomiędzy PGNiG Obrót Detaliczny a Asseco Poland

Głównym przedmiotem zamówienia, które wykona Asseco Poland, jest m.in. zbudowanie nowej dedykowanej, redundantnej infrastruktury technicznej (zapewniającej zarządzanie pełną ciągłością działania) oraz migracja danych wszystkich klientów PGNiG Obrót Detaliczny wraz z historią rozliczeń z 98 instancji baz danych w ramach 4 różnych posiadanych obecnie rozwiązań bilingowych do jednego centralnego systemu. W tym czasie świadczenie usług dla klientów PGNiG Obrót Detaliczny będzie się odbywało bez zakłóceń. Dostawca w ramach podpisanej umowy przekaże również wszystkie kody źródłowe do systemu, a także będzie sprawować pełną opiekę serwisową przez okres 5 lat od daty zakończenia wdrożenia systemu.

W pełni skalowalne rozwiązanie, wspólnie z systemem klasy CRM, zapewni kompleksowe wsparcie sprzedaży oraz obsługi Klienta na rynku masowym. Nastąpi pełne scentralizowanie i ujednolicenie procesów, a przez to sprawniejsze zarządzanie największą w kraju bazą umów gazowych.

Paweł Piwowar

Wiceprezes Zarządu Asseco Poland

Projekt, który zrealizujemy dla PGNiG Obrót Detaliczny to skomplikowane przedsięwzięcie na bardzo dużą skalę. W efekcie największy dostawca gazu w Polsce zyska jedno z najnowocześniejszych rozwiązań na rynku, w pełni dostosowane do wyzwań cyfrowej gospodarki. Dzięki niemu będzie mógł tworzyć nowe innowacyjne produkty dla swoich klientów, ograniczyć koszty operacyjne i szybko dostosowywać się do zachodzących zmian. Asseco posiada unikalne i wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu dużych transformacji systemów, migracji danych oraz wdrażania systemów klasy Biling & CIS. Przykładem są projekty zrealizowane dla największych dostawców energetycznych w Polsce.

Centralny System Bilingowy będzie pracował w oparciu o funkcjonalności oferowane przez Asseco Utility Management Solutions Biling & CIS. AUMS to zaawansowane technologicznie rozwiązanie, pozwalające na masowe oraz cykliczne rozliczanie paliwa gazowego, energii elektrycznej, a także innych produktów i usług.

Paweł Piwowar, wiceprezes Asseco Poland i Henryk Mucha, prezes PGNiG ODfot. CNG-LNG.plPaweł Piwowar, wiceprezes Asseco Poland i Henryk Mucha, prezes PGNiG OD po podpisaniu umowy

Centralny System Bilingowy to najważniejszy, ale nie jedyny projekt IT realizowany przez PGNiG Obrót Detaliczny w ramach strategii operacyjnej spółki na lata 2017-2020. W 2018 roku firma uruchomiła aplikację mobilną mBOK, z której korzysta ponad 260 tysięcy aktywnych użytkowników. W czerwcu 2019 roku zakończono projekt migracji klientów
z sześciu dawnych elektronicznych Biur Obsługi Klienta do wspólnej bazy, co pozwoliło uruchomić jeden, efektywnie zarządzany eBOK dla ponad miliona użytkowników. Z kolei
z usługi EKO-faktury korzysta już 832 tysiące Klientów. Ponadto, firma wprowadziła, unikalną na skalę europejską, możliwość zawarcia i przepisania umowy gazowej, w całości przez internet.


Good Przydatny artykuł (0)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy