Henryk Mucha
prezes zarządu PGNiG Obrót Detaliczny
Byliśmy pierwszym podmiotem w Polsce, który przy okazji prac nad ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych zaczął mówić o gazomobilności. Problem smogu w dużych aglomeracjach jesteśmy w stanie rozwiązać tu i teraz. Tarnów to doskonały przykład jak myślenie proekologiczne udaje się pogodzić z ekonomią użytkowania. Szczególnie, że niedawno rząd przyjął projekt nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym, który niebawem wprowadzi zerową stawkę akcyzy na gaz CNG i LNG do celów napędowych. To doskonała wiadomość dla włodarzy miast, prezesów miejskich spółek komunikacyjnych i mieszkańców. Więcej autobusów na CNG oznacza czystsze powietrze i zdrowsze społeczeństwo.
Marcin Szczudło
wiceprezes zarządu PGNiG Obrót Detaliczny
Dzięki elastycznej polityce handlowej inwestycje w pojazdy zasilane CNG są teraz uzasadnione ekonomicznie. Przewidujemy, że do 2020 r. łączny wolumen dostaw gazu do wszystkich firm inwestujących w Tarnowie we floty pojazdów zasilanych CNG wyniesie blisko 1 mln m³ rocznie.
Sygnatariuszami wielostronnego porozumienia na dostawy paliwa CNG są:
Porozumienie jest związane z dynamicznym rozwojem floty ekologicznych pojazdów napędzanych gazem ziemnym w mieście.
Roman Ciepiela
Prezydent Tarnowa
Od lat konsekwentnie inwestujemy w odnowę miejskiego taboru pojazdów użyteczności publicznej. Pojazdy zasilane gazem ziemnym ze względów ekologicznych i ekonomicznych, są optymalnym rozwiązaniem dla naszego miasta. Umowa z PGNiG zagwarantuje nam pewne i bezpieczne dostawy przyjaznego dla środowiska paliwa.
Tarnów odważnie stawia na transport niskoemisyjny, dlatego zdecydował się na zakup między innymi 21 nowych autobusów Scania CityWide 12LF zasilanych gazem. Już w tym momencie 22%, a do końca roku 2018 prawie 1/3 (28%) autobusów w mieście będzie zasilana sprężonym gazem ziemnym CNG.
Jerzy Wiatr
prezes zarządu MPK Tarnów
Realizacja tej umowy pozwoli na rozwój floty ekologicznych autobusów gazowych do stanu co najmniej 32 pojazdów. Tym samym Tarnów z wyprzedzeniem spełni ustawowe wymogi, które nakazują samorządom posiadanie określonego udziału pojazdów zasilanych paliwami alternatywnymi we flotach komunikacyjnych. Nasze autobusy zasilane CNG już w tym roku zastąpią w Tarnowie dużo mniej przyjazne dla środowiska i uciążliwe dla mieszkańców autobusy starej generacji zasilane olejem napędowym. Nasze plany na przyszłość to struktura taboru składająca się w 1/3 z autobusów gazowych, 1/3 autobusów elektrycznych i 1/3 autobusów zasilanych biodieslem. W rezultacie staniemy się jednym z liderów ekologicznego transportu miejskiego w Polsce.
Dostawcą floty autobusów zasilanych gazem dla MPK Tarnów jest firma Scania Polska S.A. generalny dystrybutor i przedstawiciel Scania CV AB, światowego lidera w obszarze kompleksowych rozwiązań transportowych. To największa dostawa autobusów zasilanych paliwami alternatywnymi w historii Scania w Polsce. Wszystkie pojazdy zostaną wyprodukowane w fabryce Scania w Słupsku.
Andrzej Jaworski
dyrektor sprzedaży autobusów, Scania Polska S.A.
Autobusy Scania Citywide 12LF CNG są przyjazne dla środowiska oraz pracują ciszej, niż te napędzane silnikami diesla, co z pewnością docenią pasażerowie oraz mieszkańcy Tarnowa. Nasze pojazdy gwarantują też charakterystykę pracy pozwalającą na ograniczenie zużycia paliwa, przez co są tańsze w eksploatacji. Obecnie pojazdy podmiejskie i miejskie Scania są dostępne w pełnej gamie alternatywnych układów napędowych.
Scania przewodzi w dostarczaniu zrównoważonych rozwiązań transportowych, które mogą sprostać typowym wyzwaniom stawianym przez transport miejski. Należą do nich: utrzymanie zyskowności, niski poziom hałasu, poszanowanie dla środowiska oraz praca w intensywnym ruchu.