PGNiG - budowa terminalu Calcasieu Pass


 
PGNiG SA podpisała w 2018 r. z Venture Global LNG dwie umowy długoterminowe na zakup skroplonego gazu ziemnego. Jedna z nich dotyczy odbioru LNG z terminalu w Calcasieu Pass w Luizjanie, który ma rozpocząć działalność w 2022 r.

 
REKLAMA

Amerykańska Federalna Komisja Regulacji Energetyki (FERC) wydała 21 stycznia 2019 r. zgodę firmie Venture Global LNG na budowę terminalu Calcasieu Pass oraz gazociągów prowadzących do przyszłych instalacji eksportowych.

Piotr Woźniak

prezes Zarządu PGNiG SA

Gratulujemy naszym amerykańskim partnerom uzyskania ostatecznej zgody. Z uwagą śledzimy postępy przy realizacji obu projektów realizowanych przez Venture Global LNG. Od 2022 roku corocznie będziemy odbierać z terminalu Calcasieu Pass 1 mln ton LNG (co odpowiada ok. 1,35 mld m³ surowca po regazyfikacji) i taki sam wolumen z terminalu Plaquemines, który powstanie rok później. To ważny element naszego portfela kontraktów LNG. Pozwoli nam nie tylko na zapewnienie dostaw dla Polski, ale także na handel LNG na globalnym rynku.

Według zapowiedzi Venture Global LNG, firma bez zwłoki przystąpi do budowy instalacji w Cameron Parish w Luizjanie.

Venture Global LNG poza PGNiG SA podpisała długoterminowe kontrakty SPA (Sale and Purchase Agreement) na dostawy LNG z firmami:

  • Shell,

    Warto wiedzieć

    PGNiG SA podpisała z Port Arthur LNG umowę wieloletnią na zakup LNG o rocznym wolumenie 2 mln ton (ok. 2,7 mld m³ po regazyfikacji).

  • BP,
  • Edison S.p.A.,
  • Galp,
  • Repsol.

Blisko uzyskania ostatecznej zgody FERC na budowę jest także terminal eksportowy LNG, który w 2023 r. ma zostać uruchomiony w Port Arthur w stanie Teksas. Projekt realizowany przez Port Arthur LNG – spółkę zależną Sempra Energy – uzyskał pod koniec stycznia 2019 r. ostateczną ocenę oddziaływania na środowisko (Final Environmental Impact Statement). Ocena środowiskowa jest ostatnim krokiem przed otrzymaniem zgody FERC.


Good Przydatny artykuł (0)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy