W dniach 12-14 grudnia 2011 r. w niemieckim Wiesbaden odbędzie się 4. edycja konferencji poświęconej pojazdom napędzanym sprężonym gazem ziemnym. Zaproszeni eksperci, przedstawiciele m. in. takich firm, jak Opel, Audi, Iveco, Volkswagen i Mercedes, opowiedzą o bieżącym stanie technologii CNG i LNG, pojawiających się innowacjach oraz możliwych kierunkach rozwoju napędów gazowych.
Pierwsze dwa dni wydarzenia poświęcone będą wystąpieniom zaproszonych delegatów. W dniu pierwszym będzie można wysłuchać prelekcji dotyczących: przyszłości paliw samochodowych w Europie po roku 2018, oczywiście ze szczególnym uwzględnieniem metanu (kopalnego i wytwarzanego z biomasy), odkrywania potencjału rynku pojazdów napędzanych gazem ziemnym (NGV), udziału CNG w procesie przejścia od paliw kopalnych do energii odnawialnej, plany producentów aut odnośnie gazu ziemnego (tu miejsce dla VW i Opla) oraz napędów hybrydowych z wykorzystaniem CNG. Dzień drugi to następujące zagadnienia: gazowe pojazdy użytkowe, technologia tankowania sprężonego i skroplonego metanu, technika silnikowa w odniesieniu do CNG oraz innowacyjne sposoby przechowywania „lotnego” paliwa.
14 grudnia, a więc w dniu zamykającym wydarzenie, odbędą się specjalistyczne, interaktywne warsztaty. Zajęcia podzielono na cztery bloki tematyczne:
A: Bezpieczeństwo zbiorników sprężonego gazu ziemnego w pojazdach;
B: Nowe strategie rynkowe dla pojazdów zasilanych gazem ziemnym;
C: Produkcja biometanu;
D: Co nowego? Zaawansowana technologia silnikowa NGV.
W obliczu bliskości Bożego Narodzenia być może trudno będzie się wybrać, ale jeżeli udałoby się zawczasu zrobić porządki, a lepienie pierogów i przygotowanie karpia zostawić na trochę później, z pewnością warto pojechać do Wiesbaden i posłuchać specjalistów mówiących o teraźniejszości i przyszłości CNG. Kto wie - może wnioski i pomysły płynące z konferencji pomogłyby dokonać tak potrzebnego przełamania w polskim sektorze sprężonego gazu ziemnego?