DHL testuje zasilane LNG Stralisy NP 460

IVECO Poland
źródło: IVECO Poland
Dodany: 07.09.2018
Informacja producenta

 
DHL Parcel Polska - Dywizja Freight rozpoczyna testy IVECO Stralis NP 460 jako alternatywę dla pojazdów napędzanych silnikami wysokoprężnymi.

 
Łukasz Tomalik

Dyrektor Zarządzający DHL Freight, DHL Parcel Polska

Produkcja samochodów napędzanych gazem LNG to niewątpliwie duży krok naprzód w sektorze transportowym. Główne zalety tego typu paliwa to ekonomia i ekologia. Ochrona środowiska jest niezwykle istotną kwestią w strategii DHL Parcel Polska oraz całej Grupy DPDHL. Pojazdy IVECO, dzięki napędowi gazowemu, niewątpliwie przyczynią się do realizacji ambitnych celów środowiskowych określonych w ramach strategii GoGreen. Cieszy nas bardzo, że we współpracy z firmą IVECO możemy zaoferować naszym klientom opcję przyjaznego dla środowiska transportu.

Chcąc zredukować wpływ transportu drogowego na środowisko naturalne oraz dalej optymalizować koszty transportu, DHL Freight wspólnie ze swoimi partnerami rozpoczyna testy ekologicznego ciągnika siodłowego Iveco Stralis NP460. Ten innowacyjny i oszczędny pojazd zasilany gazem ziemnym wykazał w licznych testach swój potencjał w redukcji emisji spalin i ograniczenia kosztów eksploatacji. Testowany Stralis Natural Power realizował będzie transport na kilku trasach krajowych obok użytkowanych przez partnerów DHL Freight pojazdów napędzanych olejem napędowym.

Zasilany LNG IVECO Stralis NP 460fot. IVECO PolandIVECO Stralis NP 460 z naczepą w barwach DHL

Celem testu jest sprawdzenie w praktyce walorów eksploatacyjnych IVECO Stralis NP460 oraz weryfikacja zastosowania pojazdów z alternatywnymi układami napędowymi w codziennej działalności DHL Freight.

Pojazd został przekazany firmie DHL na 3 tygodnie. W tym czasie samochód będzie realizował zlecenia na wyznaczonych trasach krajowych. Jest to doskonała okazja, aby porównać parametry względem pojazdów napędzanych olejem napędowym. Samochód IVECO Stralis Natural Power 460 wyposażony jest w zaawansowane narzędzia telematyczne, a pochodzące z nich wyniki zostaną poddane analizie po zakończeniu testów. Dodatkowo kierowcy będą mieli okazję sprawdzić komfort jazdy oraz nauczyć się poruszać pojazdem z napędem LNG.

Dzięki napędowi gazowemu o mocy 460 KM i momencie obrotowym 2000 Nm auto ma analogiczną dynamikę jak pojazdy z konwencjonalnymi układami napędowymi. Stralis NP460 wyposażony jest we wszystkie systemy wspierające kierowcę jak jego odpowiedniki napędzane olejem napędowym. Posiada m.in. zintegrowany system wspomagania jazdy Hi-Cruise. System zawierający między innymi funkcję przewidującego tempomatu, który na bazie map ukształtowania terenu, masy zestawu, prędkości pojazdu dobiera parametry pracy układu napędowego. W połączeniu z układem telematyki system monitoruje pracę kierowców i pomaga menedżerom floty w uzyskaniu znacznych oszczędności paliwa.

Pojazd wyposażony jest w dwa kriogeniczne zbiorniki LNG magazynujące łącznie ponad 390 kg skroplonego gazu ziemnego. Taki zapas paliwa pozwala pokonać 1600 km na jednym tankowaniu. Komfort pracy kierowcy wynika m.in. z zastosowania najnowszej 12-biegowej zautomatyzowanej skrzyni przekładniowej oraz wysokiej kabiny typu AS. Dodatkowo gazowy układ napędowy jest znacznie cichszy od napędów dieslowskich.

Daniel Wolszczak

Dyrektor Generalny IVECO Poland

Cieszy nas fakt, że firma DHL nam zaufała i podjęła inicjatywę testu alternatywnych napędów w transporcie drogowym. Jesteśmy liderem w tej dziedzinie, rozwijając technologię gazu ziemnego od ponad dwóch dekad. Warto wspomnieć, że IVECO oferuje napędy gazowe w całej palecie swoich produktów, począwszy od lekkich pojazdów dostawczych z DMC od 3,5 t do 7,2 t oraz w lekkich pojazdach ciężarowych do dystrybucji lokalnej w segmencie od 7,2 t do 16 t. Stralis NP460 dowiódł już w niejednym teście, że jest pojazdem stanowiącym realną i innowacyjną alternatywę do konwencjonalnych pojazdów ciężarowych. Jestem przekonany, że ten test potwierdzi to po raz kolejny.

Dyrektor Generalny IVECO Poland odniósł się także do strategii firmy związanej z zastosowaniem gazu ziemnego jako paliwa silnikowego, które przynosi przewoźnikom szereg korzyści.

Daniel Wolszczak

Dyrektor Generalny IVECO Poland

Nasza strategia związana z gazem ziemnym ma na celu spełnienie dwóch podstawowych oczekiwań płynących od naszych klientów oraz społeczeństwa. Pierwsze to optymalizacja kosztów transportu poprzez wdrażanie rozwiązań, które pozwolą realizować zadania transportowe w sposób jeszcze bardziej ekonomiczny. Stralis NP460 jest tego najlepszym przykładem, oferuje zużycie paliwa niższe nawet o 15% w porównaniu z podobnymi samochodami ciężarowymi z silnikami Diesla, niższą cenę gazu w porównaniu do oleju napędowego, bezobsługowy układ oczyszczania spalin niewymagający stosowania AdBlue® oraz okresy między przeglądami wydłużone do 90 000 km. Jeszcze ważniejszy jest aspekt związany z wpływem transportu drogowego na środowisko naturalne. Stosując gaz ziemny, uzyskujemy poprawę jakości powietrza: ograniczenie emisji tlenków azotu o 60% i cząstek stałych o 99%, ograniczenie emisji CO2 o 95% w przypadku stosowania biometanu, mniejszą emisję hałasu, poniżej 71 dB w teście wg normy PIEK.


Good Przydatny artykuł (2)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie