Firma pracuje nad niedrogim czterokołowym pojazdem od kilku lat. Prototyp został zaprezentowany na targach Delhi Motor Show w 2012 r.
Testowane obecnie pojazdy RECNG charakteryzują się bardzo niskim zużyciem paliwa. Pojazd jest w stanie przejechać na 1 kg CNG nawet 40 km.
Jest to zasługa niskiej masy samochodu, która wynosi zaledwie 400 kg, i niewielkiego silnika. Do napędu pojazdu służy chłodzona cieczą jednostka napędowa DTSi o pojemności skokowej 216 cm3 z wtryskiem paliwa. Silnik współpracuje z 5-biegową, sterowaną ręcznie skrzynią przekładniową, a cały zespół napędowy znajduje się w tylnej części pojazdu i napędza tylne koła. Emisja CO2 tego pojazdu wynosi 60 g/km.
Rząd Indii uznał pojazd Bajaj RE60 za motocykl czterokołowy, ponieważ nie jest on w stanie osiągnąć prędkości 90 km/h – niezbędnej, aby zostać sklasyfikowanym jako samochód.
Bajaj planował uruchomienie produkcji RE60 w październiku 2014 r., lecz firma borykała się z kilkoma sprawami sądowymi, w których kwestionowano bezpieczeństwo takiego pojazdu. Obecnie Bajaj czeka na decyzję Sądu Najwyższego w sprawie sprzedaży czterokołowców.
Ten czas wykorzystuje konkurencja, która także przygotowuje się do wprowadzenia do oferty podobnych pojazdów.
RE60 postrzegamy jako zamiennik bardzo popularnych w Indiach autoriksz, a nie samochodów. Jest to z założenia tanie rozwiązanie przystosowane do komercyjnego przemieszczania ludzi.
Rajiv Bajaj, dyrektor generalny Bajaj Auto