Tematyka związana z zastosowaniem gazu ziemnego w przewozach jest w ostatnim okresie bardzo często poruszana w kręgach osób związanych z szeroko rozumianym transportem drogowym. Jest to związane z planami rozbudowy sieci stacji tankowania paliw metanowych na terenie naszego kraju, zarówno CNG jak i LNG oraz planami wprowadzenia na te paliwa zerowej stawki akcyzy. Nie bez znaczenia jest także wprowadzenie na rynku niemieckim zwolnień z opłat autostradowych dla pojazdów korzystających z napędów gazowych.
Przekłada się to na zwiększenie liczby podpisywanych kontraktów handlowych na dostawy ciężarówek różnej ładowności, szczególnie dalekodystansowych ciągników (z uwagi na ulgi w Niemczech). Dotyczy to praktycznie wszystkich marek samochodów ciężarowych, które w ofercie mają pojazdy zasilane gazem ziemnym.
Właśnie w tym kontekście zapytaliśmy prezesa Polskiej Izby Motoryzacji, Romana Kantorskiego o zastosowanie paliw opierających się na gazie ziemnym, który podzielił się z nami swoimi spostrzeżeniami na ten temat.