Najnowszy gazowy silnik V8 firmy Scania (OC16 071A) zasilił ofertę stacjonarnych jednostek napędowych w 2016 r. Dzięki modułowej budowie silnik ten ma wiele wspólnych komponentów z silnikiem V8 zasilanym olejem napędowym. Dzięki temu znacznie łatwiej zorganizować szybki globalny dostęp do części i niezawodną obsługę.
Jak podkreślają przedstawiciele firmy jeśli serwisanci pracowali z silnikami Scania, a w szczególności z jednostkami napędowymi V8 to z pewnością po przeszkoleniu dadzą sobie także radę z obsługą wersji gazowej.
Producent podaje, że gazowa wersja silnika V8 charakteryzuje się mniejszą emisją dwutlenku węgla (CO2) niż jej dieslowska odmiana.
Scania Engines
Obserwujemy wzrost zainteresowania silnikami gazowymi na całym świecie, szczególnie w Brazylii i Rosji. Na przykład w Sao Paulo generatory prądu wykorzystywane w elektrowniach w czasie występowania niedoborów w dostawach energii muszą być zasilane gazem. Ponadto silniki gazowe doskonale nadają się do wytwarzania elektryczności na polach naftowych, gdzie gaz jest łatwo dostępny.
Zbudowany w widlastym układzie konstrukcyjnym, 8-cylindrowy silnik Scania OC16 071A ma pojemność skokową 16,4 l i jest jednostką napędową o zapłonie iskrowym. Można go zasilać gazem ziemnym lub biogazem. Jego moc wynosi od 330 do 426 kW w zależności od charakteru użytkowania. Silnik waży 1352 kg.
Wprowadzenie nowego silnika jest odpowiedzią Scanii na rosnący światowy trend związany z zastępowaniem oleju napędowego gazem ziemnym i biogazem. Dzięki temu zmniejsza się wspomniana emisja dwutlenku węgla o 20%. Przy wykorzystaniu biogazu redukcja emisji CO2 może wynieść nawet 90%.
W silniku OC16 071A paliwo gazowe jest podawane centralnie do układu dolotowego silnika. Mieszanka gazowo-powietrzna jest wstępnie tworzona jeszcze zanim trafi do komór spalania.
Z tego właśnie powodu jednostkę napędową wyposażono w specjalne systemy odcinające, które zabezpieczają układ dolotowy przed uszkodzeniem w przypadku "wypadania zapłonów".
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.