Informacje na temat planów firmy Landspace pojawiły się na China (International) Commercial Space Symposium, które odbyło się w kwietniu 2018 r.
W związku z planami dotyczącymi rakiety Zhuque-2 firma rozbudowuje swoją bazę produkcyjną w mieście Huzhou w prowincji Zhejiang. Inwestycja obejmująca placówki badawcze i zaplecze testowe dla silników na paliwa ciekłe i rakiet nośnych ma być zakończona w trzecim kwartale 2018 r.
W 2019 r. mają zostać przeprowadzone testy naziemne zasilanej ciekłym metanem rakiety Zhuque-2, a w 2020 r. ma ona odbyć pierwszy lot.
Ocenia się firma będzie w stanie wyprodukować 200 silników rakietowych i 10 rakiet rocznie.
Dwustopniowa rakieta Zhuque-2 o długości 48,8 m i średnicy 3,25 m ma masę startową 230 t, a jej zasilany metanem silnik Tianque-1 pozwoli na transport ładunków o masie od 1,5 do 4 t w zależności od wysokości orbity.
Zastosowanie w rakiecie nośnej paliwa płynnego (w tym przypadku metanu) w porównaniu z paliwem stałym powoduje, że można zastosować mniejsze a tym samym lżejsze zbiorniki paliwa.
Ciekły metan jako paliwo rakietowe ma jeszcze szereg innych zalet. Przede wszystkim jest tani i powszechnie dostępny. Charakteryzuje się wysoką czystością, wysoką wydajnością w silniku rakietowym oraz brakiem osadów węglowych przy spalaniu, co czyni go odpowiednim dla silników rakietowych wielokrotnego użytku.
Według dyrektora generalnego firmy Landspace pana Zhang Changwu, zdolność wynoszenia ładunków rakiety Zhuque-2 będzie większa niż w przypadku Falcona 9 amerykańskiej firmy SpaceX Elona Muska. Zdaniem przedstawiciela Landspace rakieta ta będzie w stanie obsługiwać misje stacji kosmicznych i np. planowane lądowanie na księżycu.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.