Przedmiotem przejęcia jest firma James Russell Engineering Works (JRE), która zajmuje się produkcją specjalistycznych naczep zbiornikowych, służących do przewozu gazów skroplonych w bardzo niskich temperaturach. W związku z tym są to pojazdy wyposażone w zbiorniki kriogeniczne wykonywane ze stopów aluminium i stali nierdzewnej. Wykorzystuje się je do przewozu ciekłych gazów (tlenu, azotu, wodoru czy skroplonego gazu ziemnego – LNG). Naczepy JRE są wykorzystywane przez największych producentów i dystrybutorów gazów przemysłowych i LNG w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
Naczepy kriogeniczne JRE są uznawane za jedne z najlepszych jakościowo w Ameryce Północnej. Możliwości tej firmy uzupełniają ofertę zbiorników kriogenicznych produkowanych przez firmę Aritas, niedawno zakupioną w Europie. Wraz z naczepami JRE nasza firma zapewnia teraz wszystkie elementy "mobilnego rurociągu” dla naszych klientów zajmujących się LNG i gazami przemysłowymi, począwszy od miejsca wydobycia do magazynowania LNG i jego regazyfikacji.
Andrew Billman, prezes Worthington Industries, odpowiedzialny za segment butli ciśnieniowych
Założona w 1874 r. firma James Russell Engineering Works (JRE) ma siedzibę w Bostonie i zatrudnia 32 osoby. Produkcją naczep kriogenicznych zajmuje się od ponad 50 lat, a James Russell jest uznawany za pioniera w tej dziedzinie w USA. Firma oferuje także wszelkie naprawy naczep kriogenicznych.
Roczna sprzedaż firmy James Russell Engineering Works kształtuje się na poziomie 5-8 mln dolarów.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.