Przejęcie dHybrid daje nam możliwość zwiększenia wartości naszej oferty w szybko rosnącym rynku CNG. Spodziewamy się, że połączenie innowacyjnych rozwiązań systemowych dHydrid i możliwości handlowych i produkcyjnych Worthington, pomogą osiągnąć znaczący wzrost sprzedaży. Analizujemy także nasze zdolności produkcyjne w zakresie butli kompozytowych, by określić ich potencjał w układach paliwowych. Spodziewamy się także zwiększenia efektywności i redukcji czasu realizacji zamówień klientów.
Andrew Billman, prezes Worthington Industries, odpowiedzialny za segment butli ciśnieniowych
Worthington jest znanym w świecie producentem zbiorników LPG, CNG (wszyskich typów), oraz zbiorników kriogenicznych, do przechowywania gazów skroplonych.
Bardzo nam zależało, aby zaistnieć na rynku samochodów ciężarowych klasy 8. Wiele pojazdów gazowych z tego sektora wyposaża się w kompozytowe zbiorniki typu IV, a Worthington chce wprowadzić do tego segmentu nowe zbiorniki typu III o dużej średnicy.
John Coursen, product group manager, Worthington
Będą to zbiorniki typu III o średnicy 26 cali (660 mm) i długościach 80, 90 i 100 cali (2032, 2286 i 2540 mm), które zostaną wprowadzone do sprzedaży jeszcze w 2014 r.
Układy paliwowe (moduły zbiorników CNG) dHybrid pozwalają na szybsze tankowanie zbiorników przy zachowaniu niskiej masy w przeliczeniu na objętość przechowywanego paliwa. Systemy dHybrid są znane z stosowania wielu wspólnych elementów, co przyspiesza ich montaż i ułatwia serwisowanie. dHybrid oferuje różne konfiguracje oferowanych modułów CNG. Są to systemy do montażu za kabiną, na zabudowie, z boku samochodu (na podłużnicy) i ich kombinacje (combo) oraz systemy zbiorników do montażu na pojazdach i autobusach.
Firma dHybrid jest kolejną jaką zakupił Worthington Industries.
Od końca 2011 r. w strukturach amerykańskiej firmy funkcjonuje STAKO.
Wcześniej Worthington stał się większościowym udziałowcem indyjskiego producenta zbiorników CNG - firmy Natin.
W 2009 r. Worthinngton Industries kupił firmę Structural Composites Industries produkującą kompozytowe i aluminiowe butle do aparatów oddechowych, a od bieżącego, 2014 r., ma 75% udziałów w tureckiej firmie Aritas specjalizującej się w zbiornikach do gazów skroplonych (w tym LNG) i jest właścicielem firmy James Russell Engineering Works (JRE), produkującej specjalistyczne naczepy kriogeniczne (do przewozu gazów skroplonych w bardzo niskich temperaturach).