Dwulitrowa, turbodoładowana jednostka napędowa (1969 cm3) T5 BiFuel rodziny Drive-E jest zbudowana w 4-cylindrowym układzie konstrukcyjnym i może pracować na sprężonym gazie ziemnym (CNG), sprężonym biometanie lub benzynie.
Silnik oferuje bardzo niską emisję dwutlenku węgla (CO2) na poziomie 120 g (przy zasilaniu CNG) i 40g CO2, gdy jest zasilany biometanem.
Jednostka napędowa dysponuje mocą 245 KM i maksymalną wartością momentu obrotowego 350 Nm.
Z silnika napęd jest przekazywany do 8-biegowej przekładni automatycznej.
Volvo V90 BiFuel będzie dla nas ważnym modelem. Także dla naszych klientów – korporacji taksówkowych i firm, których polityka działania jest związana z ochroną środowiska.
Fredrik Isakson, Volvo Car Szwecja
Westport i Volvo Car pracują wspólnie, by zapewnić klientom technologie zasilania gazowego oferujące wysokie parametry i niski poziom emisji szkodliwych składników spalin. Poprzez współpracę z producentami oryginalnego wyposażenia (OEM), podobnie jak Volvo Car, jesteśmy w stanie rozwijać rozwiązania technologiczne ograniczające emisję. Znajdują one zastosowanie w samochodach klasy premium napędzanych gazem ziemnym.
Nancy Gougarty, prezes Westport
Sprzedaż Volvo V90 BiFuel, które zastąpi Volvo V70 rozpoczęła się w Szwecji w czerwcu 2016 r., a pierwsze dostawy pojazdów są planowane na grudzień 2016 r.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.